תוכנית לפיתוח הצפון. ישיבת הממשלה בחיפה
תוכנית לפיתוח הצפון. ישיבת הממשלה בחיפהצילום: - קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לתכנית לפיתוח הצפון שתאושר היום בממשלה.

"אנחנו נאשר היום ונוציא לדרך את תכנית הממשלה לפיתוח הצפון. התכנית היא בהיקף של כחמישה-עשר מיליארד שקלים והיא נותנת מענה לצרכים רבים. היא מקדמת מקומות עבודה, חינוך, בריאות, עסקים קטנים, תעשייה מתקדמת, תשתיות, תיירות - בעצם בהיקף גדול מאוד אנחנו עושים כאן מה שעשינו בדרום", פתח נתניהו.

לדבריו, "כפי שדאגנו לדרום והזנקנו אותו קדימה, כך אנחנו דואגים היום לצפון ומזניקים אותו קדימה. אני מבקש להודות לעמיתיי, לך שר הגליל הנגב והפריפריה ושר הפנים, אריה דרעי, ולשר האוצר, משה כחלון, ואנשיהם, וגם לך, אלי גרונר, על העבודה הקשה בנושא הזה".

"במקביל, אנחנו היום נאשר הרחבת סל התרופות במאות מיליוני שקלים. לסל התרופות הזה ייכנסו הרבה תרופות מצילות חיים, טכנולוגיה חדשה שאנשים רבים מייחלים לה. בנוסף, אנחנו מרחיבים את טיפול השיניים מגיל 14 ל-15. כל פעם זה מטפס ועוד היד נטויה", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם לוועידה שתתכנס בפריז בעוד מספר ימים, "אנחנו נמצאים כמה ימים בלבד לפני הוועידה בפריז וימים ספורים אחרי הדיון במועצת הביטחון. אנחנו עושים מאמץ גדול מאוד כדי למנוע החלטה נוספת במועצת הביטחון. אני רוצה לברך שוב על התמיכה הגורפת, חובקת שתי המפלגות, בקונגרס האמריקני נגד ההחלטה האנטי-ישראלית שהתקבלה באו"ם ונגד החלטות נוספות כאלה".

"כמובן שזהו מאמץ אחד, אבל לא היחיד, שאנחנו עושים כדי למנוע החלטות רעות נגד ישראל באו"ם. אני גם מודיע לכם שאנחנו נפעל כפי שאמרה החלטת הקונגרס או לבטל ההחלטה ההיא באו"ם, במועצת הביטחון, או לשנות אותה באופן כזה שהיא לא תזיק לישראל", הצהיר ראש הממשלה.