פיגוע דריסה בירושלים

במשטרת ירושלים ממשיכים גם הערב (ראשון) בחקירת הפיגוע דריסה שאירע ליד טיילת ארמון הנציב, ובו נרצחו קצינת חינוך בצה''ל, שתי צוערות וצוער אחד - ארז אורבך בן העשרים מאלון שבות.

מחקירת הפיגוע עד כה עולה כי בשעה 13:23 הגיעה משאית שנסעה מכיון רחוב על"ר לכיון טיילת ארמון הנציב בה נהג המחבל פאדי קונבר, תושב ג'בל מוכבר בן 28.

משזיהה המחבל תוך כדי נסיעתו קבוצת חיילים שירדו מאוטובוס במקום, סטה ממסלולו ונסע במהירות לכיוון החיילים ודרס אותם. מיד לאחר מכן כיוון את משאיתו, נסע לאחור לכיוון החיילים ודרס שוב את החיילים שחלקם נפלו על הקרקע.

חיילים ושני אזרחים הגיבו במהירות, ירו לכיוון המחבל וניטרלו אותו. מיד לאחר הפיגוע פשטו כוחות משטרה ומג"ב על בית המחבל בכפר ג'בל מוכבר, אספו ממצאים הדרושים לחקירת הפיגוע ועצרו לחקירה תשעה ערבים חשודים, חמישה מהם בני משפחתו. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה.

ת', צוער בבה"ד 1

כוחות משטרה ממשיכים גם בשעה זו בביצוע פעילות מבצעית מוגברת באזור ג'בל מוכבר אשר תימשך ככל שידרש.

במשטרה ציינו כי מדובר בפיגוע קשה שבוצע על ידי מחבל שהבחין בחיילים לובשי מדים. ''פעולתם המהירה של החיילים והאזרחים שנטרלו את המחבל הביאה לסיומו של מסע ההרג ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע. ההערכות המוגברת ופריסת הכוחות בבירה נמשכת מזה תקופה והיא תימשך למען ביטחון תושבי העיר ומבקריה''.