להעניש. ח"כ מיקי לוי
להעניש. ח"כ מיקי לויצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

חבר הכנסת מיקי לוי, איש 'יש עתיד' ובעבר מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, מבקר הבוקר (שני) את מדיניות הממשלה ביחסה למחבלים מבצעי פיגועים ובני משפחותיהם.

בראיון לערוץ 2 אמר חבר הכנסת מיקי לוי כי יש במדיניות החזרת גופות המחבלים כדי לעודד מחבלים נוספים. בדבריו ציין כי ביום שישי האחרון החזירה ישראל שתי גופות מחבלים למשפחותיהם, ואלה זכו להלוויות רבות משתתפים ולכבוד רב המעודד למעשה את המחבל הבא.

יצוין כי באחת ההלוויות הללו, שהתקיימו במזרח ירושלים, הונף בין השאר גם דגל חמאס.

חבר הכנסת לוי ציין עוד כי בני משפחותיהם של המחבלים הולכים לבנק לאחר הפיגוע ומקבלים שם סכומי כסף לא מבוטלים מהרשות הפלשתינית. לדבריו כמענה לתחושה זו של רווח למשפחת המחבל יש לאסוף את קרוביו של מחבל מבצע פיגוע ולגרש אותם לרצועת עזה.

עם זאת יצוין כי חבר הכנסת לוי העיר במבליע כי יש לבצע גירוש זה "אם יש להם קרובים שם". מראייניו של לוי בראיון לא התעכבו עמו סביב השאלה מה ייעשה במשפחת מחבל שאין לה קרובי משפחה ברצועה.

כאן המקום להזכיר כי בישיבה מיוחדת שקיים הקבינט המדיני ביטחוני אתמול התקבלה שורת החלטות בהן פעולה מזורזת להרס בית המחבל, דחיית בקשות לאיחוד של בני משפחת המחבל עם קרובים מעזה ומיו"ש וכן מניעת העברת גופת המחבל למשפחתו.

בנוסף הוחלט לעצור מנהלית אנשים שמביעים הזדהות עם ארגון הטרור דאע"ש. ראש הממשלה נתניהו גם הנחה לבדוק את הדיווחים לפיהם היו במקום בני מיעוטים שהביעו שמחה על הפיגוע, ואם קיימים כאלה יש למצות עימם את הדין.