הפיגוע הרצחני בארמון הנציב
הפיגוע הרצחני בארמון הנציבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

השבחים שהרעיפה אחותו של המחבל הרוצח על אחיה לא הפתיעו את מערכת הביטחון בישראל.

השנאה לישראל, התאווה לרצח גברים, נשים וילדים, הולכת וגוברת בשנים האחרונות בכפר ג'בל מוכבר, שתושביו, צריך להזכיר, נעים בחופשיות בשטח מדינת ישראל עם תעודות זהות כחולות, וזוכים ככל תושבי מזרח ירושלים הערבים למעמד של תושבי קבע במדינת ישראל.

תושבי הכפר לא נאנקים תחת "הכיבוש הישראלי". בדיוק ההיפך. הם מבלים בקניונים ובשווקים, נעים בחופשיות בכל מקום ברחבי ישראל ללא כל הפרעה, וזוכים גם לכל הזכויות הכלכליות שמהם נהנים כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל.

בשנים האחרונות מתמקדת משטרת מחוז ירושלים בפרט ומערכת הביטחון בכלל בכפר, אשר הופך אט אט לבסיס קדמי ישראלי של ארגון "המדינה האיסלאמית" או בכינויו הנפוץ - דאע"ש.

לא מדובר רק בהתגברות האיבה למדינת ישראל. עליית דאע"ש בכפר מתבטאת גם בסמלים נוספים שמאמצים תושבי הכפר, אשר מושפעים מהארגון האיסלמיסטי הרצחני, הפועל בכל רחבי העולם.

כבר לפני שנתיים הזהירו בישראל מהסכנה הנשקפת מהכפר העוין, המגדל בתוכו שהידים. כך למשל דיווח העיתונאי הוותיק אבי יששכרוף על ילדים בני שמונה ותשע מהכפר החולמים להיות שהידים.

המשאית הרצחנית מאתמול לא חידשה דבר - נהגה שאב את הרעיונות והמוטיבציה מפיגועי דאע"ש ברחבי העולם. האחרון בהם היה פיגוע הדריסה בברלין, בו נרצחו עשרות בני אדם ובתוכם דליה אליקים הי"ד שהיתה באמצע מסע קניות תמים.

לפי שעה, הפעולות הננקטות נגד הכפר הן בעצימות נמוכה. גם הבוקר חוסמת המשטרה את הציר בשכונת ג'בל מוכאבר בעקבות הפרות סדר וירי זיקוקים אל כוח המשטרה שמוצב ברחוב מאיר נקר בשכונת ארמון הנציב.

מערכת הביטחון הייתה צריכה להורות על הריסת בית המחבל וגירוש משפחתו לעזה כבר בליל אמש. כל דקה נוספת פוגעת בכושר ההרתעה של ישראל. על כוחות המשטרה לאתר מיד את החוגגים, הצוהלים ומחלקי הסוכריות, הבסיס הרחב של התמיכה בטרור בכפר, ולהעניש גם אותם.

בינתיים הטרור חוגג ברשתות החברתיות ויש שיגידו שהוא מתחיל משם. רשויות החוק בישראל חכמות בדרך כלל קודם כל על יהודים חלשים וזועמים. כל מי שכותב דבר שטות בפייסבוק נגד הרמטכ"ל או נגד ערבי כזה או אחר עלול למצוא את עצמו מובל מול מצלמות הטלוויזיה להארכת מעצרו. זאת בעוד המסיתים הפלסטינים נותרים לרוב ללא כל תגובה.

פספסנו מספיק הזדמנויות לטפל בכפר ג'בל מוכבר, החממה הרצחנית הפועלת בלב ירושלים שהביאה עלינו את הפיגוע במרכז הרב, פיגוע הדריסה הנוכחי, הטבח במתפללים בשוכנת הר נוף ועוד. אם נפספס את ההזדמנות הנוכחית לעשות סדר בכפר הזה, אנו עלולים לשלם על כך בנהרות של דם יהודי שעלול עוד להישפך באין תגובה.

נתניהו בזירה: המחבל - תומך דאעש