מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל) אליעזר שקדי, הגיע בשבוע שעבר לישיבת בני עקיבא ברעננה ובאוזני התלמידים והר"מים חשף את סודות ההצלחה, המצוינות והמוטיבציה.

"הדרך להצלחה עוברת דרך ההשקעה. באין השקעה – אין הצלחה", קבע שקדי כשמאחוריו ניסיון מוצלח לא רק בחיל האוויר הישראלי אלא גם כמנכ"ל אל על.

"המפתח להצלחה טמון במחויבות האישית להשקיע את זמנך במה שאתה אוהב", הסביר. ''ההגעה להישגים היא רק אם משקיעים השקעה רבה בתחום אותו אוהבים".

לדבריו, "לצד הנכונות להשקעה, חובה לאמץ כלים נוספים שישמרו את פירות ההצלחה. בראש וראשונה - המוכנות לעשות תחקיר אמיתי שבעזרתו צריך לבדוק שלושה דברים: מה היה על אמת, למה היה מה שהיה ומה בפעם הבאה אתה הולך לעשות אחרת. תכונה נוספת והכרחית – לקיחת אחריות אישית. כשמישהו נכשל במשהו, הנטייה היא להאשים אחרים.

"ההצעה היא להגיד 'אני אשם', שכן הכל תלוי בי". תנאי חשוב לא פחות היא היכולת להאמין בעצמך. "אם מישהו אומר לכם שאתם יכולים – תאמינו. לכל אחד מאתנו יש יכולות בלתי נתפסות", הסביר שקדי.

הרב ניר שקורי שהיה בין המאזינים להרצאה אמר באוזני תלמידיו, שלכל אחד מדבריו של שקדי יכול היה לציין מקור בדברי חז"ל. "מדהים איך איש מרשים כל כך, עם הצלחות מוכחות הרשומות על שמו, מכוון לדעת חז"ל".

הרצאתו של שקדי התקיימה כחלק מתוכנית "אקדמיה לחיים" שבה נחשפים תלמידים לאנשי מעש, הגות ומחשבה, מכלל רבדי החברה הישראלית.