ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, יתמנה ליועץ בכיר של הנשיא. כך מסר היום (שני) מקור בכיר בצוות המעבר של הנשיא הנבחר לרשת NBC.

קושנר הוא יהודי אורתודוקסי. הוא נשוי לבתו של טראמפ, איוונקה, שהתגיירה. לאורך מסע הבחירות, קושנר היה איש סודו של טראמפ ונחשב למי שהשפיע עליו יותר מכל אדם אחר בקבלת החלטותיו.

הכוונה למנות את קושנר לתפקיד בבית הלבן היתה ידועה מזה זמן רב, אך עד כה היה ספק אם המינוי יתבצע, בשל מגבלות חוקיות על מינוי קרובי משפחה של הנשיא לתפקידי ממשל (נפוטיזם). בנוסף, קיים חשש לניגודי אינטרסים בשל העובדה שקושנר מנהל את עסקי הנדל"ן הנרחבים המשפחתיים שהקים אביו. ואולם, עורך דינו של קושנר, ג'יימי גורליק, אמר ל-NBC שקושנר "מחוייב להישמע לחוקי האתיקה הפדרליים, ואנו מתייעצים עם המשרד לאתיקה ממשלתית לגבי הצעדים שעליו לנקוט".

גורליק הוסיף כי קושנר יתפטר מחברת הנדל"ן המשפחתית, ימכור חלק ניכר מנכסיו, ויתחייב שלא לעסוק בעניינים אשר עשויה להיות להם נגיעה לאינטרסים הפיננסיים שלו.

הנשיא הנבחר טראמפ אמור להתייחס לנושא ניגודי האינטרסים של קושנר, כמו גם לניגודי אינטרסים שלו עצמו, במסיבת עתונאים שיערוך מחרתיים (רביעי).