אוהדי סכנין. יגיעו לירושלים?
אוהדי סכנין. יגיעו לירושלים?צילום: פלאש 90

אין כניסה לאוהדי סכנין - כך טוענים במועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים.

שעה קלה לאחר הגרלת שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל שנערכה היום (שני), ובה הוגרלו שתי היריבות הגדולות ביותר כיום בכדורגל הישראלי, הודיעו בבית"ר: המשחק יתקיים ללא אוהדי סכנין.

הסיבה להחלטת המועדון הירושלמי טמונה בהסכם שנחתם בין שני המועדונים כבר בעונה שעברה, כי המשחקים בין השתיים יתקיימו ללא קהל אוהדי הקבוצה האורחת. ההסכם שהתקבל גם על ידי מנהלת הליגות בכדורגל, נחתם בין השתיים בעיקר בכדי שלא להביא על שתי הקבוצות נזק כלכלי גדול וכבד בשל התנהגות שני קהלי האוהדים.

כעת, טוענים בבירה, ההסכם שהתקיים כבר בשלושה משחקים בין השתיים, נוגע גם למשחק הגביע. בסכנין מנגד טוענים כי בשל העובדה שמדובר במשחק נוק-אאוט אחד בלבד, ללא גומלין, אין שיוויוניות וממילא ההסכם לא נוגע במפעל הגביע.

במנהלת הליגות תמכו בסכנין ואמרו כי מדובר בהסכם שתקף רק למשחקי הליגה, אך בהתאחדות לכדורגל מבינים את הסיטואציה וחוששים מאירועים אלימים במהלך, לפני ואחרי המשחק ולא רוצים לקחת את הסיכון.

כאמור, ההסכם בין המועדונים יושם כבר בשלושה משחקים, שאגב, כולם הסתיימו בניצחון הקבוצה מהמגזר הערבי וללא אף שער זכות של הירושלמים.

מוחמד אבו יונס, יו"ר סכנין אמר כי "צריך לחשוב בכובד ראש ובשיקול דעת עמוק מה לעשות לגבי נושא הקהל. כדורגל זקוק לאוהדים, במיוחד בגביע. מצד שני, כולם מכירים את המצב הנפיץ שקיים עכשיו בירושלים. צריך לשקול היטב ולעשות זאת בהקדם האפשרי. אנחנו לא פוחדים מאף אחד, אבל חשוב שיהיה היגיון מאחורי ההחלטה".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "הנושא ייבדק. נכון לעכשיו, אין עוד החלטה".

הפעם האחרונה בה נפגשו בית"ר וסכנין במסגרת הליגה: