בקבוקי תבערה ללא דיווח. ארכיון
בקבוקי תבערה ללא דיווח. ארכיוןצילום: עיסאם רימאווי. פלאש 90

פיגועים מקבלים התייחסות תקשורתית רק כאשר ישנם בסופם פצועים או חלילה הרוגים. אירועים שיכולים היו להסתיים בנפגעים, ובדרך נס הסתיימו אחרת, אינם זוכים לסיקור וכמעט לא לתחקור.

אחד האירועים הללו התרחש אתמול (שני) בישוב בית אל, כאשר אל בית משפחת רוט נזרקו שלושה בקבוקי תבערה. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אבי המשפחה, אסי, המספר כי על האירוע כולו נודע לו מחבר של בנו שהגיע לבית המשפחה דרך שביל הביטחון וראה כיצד המחבלים מתקרבים אל גדר הישוב ומיידים את הבקבוקים שאחד מהם התלקח.

"הוא הגיע אלינו מהשכונה למטה ופתאום הוא מצלצל לבן שלי ואומר לו ש'עכשיו זרקו עליכם בקבוקי תבערה. הוא ראה אותם איך הם עפים מעל החומה, עוברים את הכביש ביטחון ונוחתים סמוך לגדר הבית".

רוט מציין כי מדובר בפעם השנייה שאירוע שכזה קורה, במקרה זה כאמור שניים לא התלקחו ואחד התלקח, "מיד יצאתי החוצה. עבר שם סיור של החיילים, עצרתי אותו. די מהר כיבו את השריפה שהתחילה שם. הזעקתי את החמ"ל הגיע הרבש"ץ וגם המ"פ של הגזרה שסרקו את האזור".

למעשה, אלמלא היה אותו נער מדווח על יידוי בקבוק התבערה היה האירוע עלול להתפתח להבערת הצמחייה שבמקום עד כדי הגעת האש אל הבית עצמו.

על המקרה הדומה הקודם שאירע מספר רוט: "לפני שנה קרה כמעט אותו מקרה בדיוק. זרקו עלינו שני בקבוקי תבערה בערך לאותו מקום. זה פגע בעץ גבוה, שרף חלק ממחסן של שכנים, אצלנו שרף חלק ממלונה של הכלב, זה היה בסוכות והסכך קצת נשרף. זה היה נס מאוד גדול".

לשאלה אם אירועים מעין אלה מובילים לתחושות חשש במגורים במקום שכזה, משיב רוט בשלילה מוחלטת וקובע "אין שום חשש. אנחנו נשארים ואיתנים במקומנו ובדעתנו באחיזתנו פה. זה לא מעורר אצלנו כלום".

עם זאת הוא מוסיף ומציין כי הדרישה ממערכת הביטחון היא חיזוק הביטחון במקום, שכן רק בשבוע שעבר היה ציר התנועה שממנו הגיעו המחבלים סגור לתנועה עקב אירוע ירי, ובחמישי בלילה נפתח הכביש מחדש על פי הוראת הצבא, ועבור המחבלים היה די בכך כדי שיומיים לאחר מכן יידו את בקבוקי התבערה אל בתי הישוב.

"גם אתמול בלילה הכביש נסגר לכמה שעות אבל מיד אחר כך נפתח", הוא מספר ומציין כי סגירה ופתיחה של הציר תלויה לא רק בשיקול הדעת הביטחוני אלא גם המדיני.