זוהיר בהלול
זוהיר בהלולצילום: אמיר לוי, פלאש 90

הגרלת שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל אמש שזימנה מפגש בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, ממשיכה להעסיק ולא יורדת מהכותרות.

היום (שלישי) היה זה תורם של הפוליטיקאים להביע את דעתם על המשחק, כשחבר הכנסת זוהיר בהלול מהמחנה הציוני שלח מכתב אל מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ולהתאחדות לכדורגל בנושא.

כזכור, בהגרלה שנערכה אמש בבית הנבחרת שבשפיים, הוגרלו בית"ר וסכנין למשחק בשלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל, כשבהגרלה נקבע עוד כי המשחק יתקיים באצטדיון טדי שבבירה.

על פי הסכם בין שתי הקבוצות שנעשה באישור מנהלת הליגות לכדורגל, נקבע כי במשחקים בין שני המועדונים היריבים הללו, תיאסר כניסת אוהדי הקבוצה האורחת, מה שאומר שבמשחק הגביע לא יהיו אוהדים לסכנין.

בסכנין ובמנהלת הליגות אומרים כי ההסכם הנ"ל תקף רק למשחקי הליגה, ובהתאחדות לכדורגל שוקלים מה לעשות בנידון.

במכתבו קרא ח"כ בהלול לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת להבטיח משחק נטול אלימות, ולא לחכות להתלקחות הרוחות.

"לאור המצב הרגיש והיחסים הטעונים בין שני המועדונים וקבוצות האוהדים, ובעיקר לאור האקלים הקשה בו נמצאת ירושלים בעקבות הפיגוע האחרון, יש להבטיח שלא יאונה רע לכל מי שמעורב במשחק, לרבות הקהל, במידה ותאושר הגעתו", כתב ח"כ בהלול שיוזם מחר כנס מיוחד בכנסת בנושא מיגור תופעת האלימות והגזענות במגרשים, יחד עם חברי הכנסת מיקי מכלוף זוהר ומרב בן ארי.

בכנס שיתקיים במסגרת השדולה למען הספורט בכנסת, ינאמו בין היתר דוברי שתי הקבוצות, של בית"ר וסכנין, תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף ודובר מנהלת הליגה - קובי ברדה.

עוד כתב ח"כ בהלול במכתבו, כי אין הוא תמים ומכיר את המעשים הפסולים אצל שני הצדדים. "אני קורא למשטרה לטפל מבעוד מועד בכל זרם או התארגנות שעלולים להסיט את המשחק למחוזות אלימים המנוגדים לרוח הספורט".