תקציר הפועל ירושלים - ניז'ני

מי היה מאמין שהפועל ירושלים תוביל בפתיחת שלב הטופ 16 של מפעל היורוקאפ האירופי את הבית?

לא הרבה, ספק אם הם בעצמם. בבית שכולל יריבה חזקה כמו זניט, אחת עם עבר מפואר כמו ריטאס וחברת יורוליג עד לפני שנתיים כמו ניז'ני, לא רבים היו מהמרים על ירושלים כמובילת הבית.

אחרי ניצחון החוץ הגדול בשבוע שעבר על ריטאס וילנה הליטאית, ניצחון שהגיע לאחר שכבר היו בפיגור 20 נקודות הפרש, הערב (רביעי) אירחו הירושלמים את ניז'ני נובוגורד הרוסית בהיכל הפיס ארנה שבבירה.

שוב הירושלמים נקלעו לפיגור דו ספרתי, אך הפעם היה זה בדקות הפתיחה, מה שאיפשר להם לסגור את הפיגור ואף להפוך את התוצאה, כבר בשלב מוקדם.

לאחר רבע ראשון ממנו ירדו בפיגור של חמש נקודות, השתלטו הירושלמים על המשחק ואל מול 8,500 אוהדיהם עשו קרקס מהיריבה הרוסית. למזלם של הרוסים זה הסתיים "רק" בהפרש של 22 הפרש, 76:98.

רבע ראשון: הירושלמים פתחו רע את המשחק כשנכנסו לפיגור מוקדם בן 8 נקודות, 10:2. התעוררות איטית ונקודות קלות בתוך הצבע של הרוסים שהיה פרוץ, הורידו את ההפרש עד לנקודה אחת בלבד, דקה לסיום הרבע הראשון, כשהתוצאה עמדה על 16:15 לזכות הרוסים.

שלשה אדירה של קיין, שחקנה של הפועל אילת בעונה שעברה, הוריד את הרוסים עם סיום הרבע הראשון כשהם מובילים ב-5, עם 22:17.

רבע שני: הירושלמים עלו ליתרון לאחר שלשה קרטיס ג'רלס שקבעה, 25:26, 5 דקות לסיום המחצית הראשונה. הרוסים השוו עם שלשה נוספת, אבל מהלך מבריק של אליהו והלפרין החזיר את היתרון לזכות הירושלמים.

הרוסים איבדו את הסדר במשחקם, והירושלמים בראשות הלפרין ניצלו זאת בכדי לברוח ליתרון דו ספרתי ראשון לזכותם במשחק, 28:38, 3 דקות לסיום המחצית.

הירושלמים המשיכו לשטוף את הפרקט באולמם הביתי, היכל הפיס ארנה, בשני צדדיו. ההגנה הטובה סייעה להם לרוץ להתקפות מהירות ואל הפסקת המחצית ירדו כשהם מובילים בהפרש שיא, 35:46.

רבע שלישי: הירושלמים עלו אל המחצית השניה בטירוף. עם משחק קבוצתי אדיר ומחוייבות גדולה הגדילו הירושלמים את ההפרש ל-20 נקודות אחרי שלשה של קינזי.

הרוסים ניצלו רפיון הגנתי כדי לצמק במעט את ההפרש, אבל המשחק הערב רשום על הירושלמים שקלעו כל אימת שרק רצו, וההפרש חזר ל-20 הנקודות. אל הרבע האחרון ירדו הירושלמים כשהם מובילים, 52:69.

רבע רביעי: הירושלמים פתחו גם את הרבע האחרון בטירוף, כמו את שני הרבעים הקודמים. הנקודות באו בקלות, ההגנה תיפקדה יוצא מן הכלל, ורק מטווח של הרוסים מקשת השלוש היא שהשאירה את תוצאת המשחק סביב ה-20 נקודות הפרש.

האוהדים הירושלמים הרבים לא הפסיקו ולו לרגע לעודד ולדחוף את קבוצתם, כאילו זו בפיגור ולא מביסה את הרוסים. בסיום, משחק קבוצתי אדיר של הירושלמים וחולשה של היריבה הרוסית, העניקה לירושלמים ניצחון שני ברציפות במפעל האירופי וחמישי רצוף בכל המסגרות - 76:98.

בשבוע הבא יפגשו הירושלמים את זניט בקרב על המקום הראשון. ניצחון גם עליהם והירושלמים סופית בשלב הבא.