מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: פלאש 90

סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה), התייחס במליאת הכנסת במסגרת הצעה לסדר לתופעת האלכוהול הרווחת במוסדות החינוך, ואמר כי יש לשקול להחיל עונשים למוסדות בהם קיימת תופעת האלימות.

"אני רוצה להציע את הדבר הבא כחבר כנסת לא כסגן שר החינוך: אני מכיר את משרד החינוך. כאשר הוא רוצה לטפל בבעיות ובנושאים שחשוב לו שלא יקרה ולא יתנהל כך בית ספר או כל מה שהוא מוסד חינוכי, יש לו כלים במסגרת ענישה כספית גם למוסדות", אמר פרוש בתשובה לחברי הכנסת שהתלוננו על היעדר אכיפה של משרד החינוך סביב התופעה.

לטענת פרוש, במידה ויוחלו עונשים כספיים על מוסדות שלא יאכפו את הצריכה המוגברת של אלכוהול בין כותלי המוסד - התופעה תלך ותדעך. "למה לא מנסים את הכלי הזה? מוסד שיש בו אחוזים ניכרים של אירועי אלימות צריך לקרוא לסדר לאותו מנהל. למה רק לעודד ולא לבקש מהם כספים חזרה או לדרוש מהם שיתאימו את עצמם לפחות, ולא שנשמע פה מחברי כנסת שבאים ואומרים: 'תראה, בכל שנה אחוז האלימות עולה ועולה יותר ויותר. למה שזה יעלה?

"הרי הם מקבלים כספים מהמדינה, הם מקבלים כסף ממשרד החינוך. למה הם לא צריכים לתת דין-וחשבון על מה שקורה בבית ספר? אני חושב שאם משרד החינוך היה קונס גם בכספים את המוסדות הללו בהרבה כסף התופעה הזו הייתה נבלמת או לכל הפחות הולכת ומתמעטת".

סגן השר, הזכיר את הצעת החוק שהגיש בכנסת ה -19 בהיותו באופוזיציה, לפיה, בתי הספר יתוקצבו על פי מדרג האלימות של תלמידי בית הספר. ככל שהאלימות תהיה גבוהה יותר, כך יפחת התקציב העומד לרשות בית הספר, מה שיעודד וימריץ את המנהלים והמורים להילחם בתופעה ולהביא בהכרח לצמצום האלימות בבתי הספר ומחוצה לו.

פרוש הוסיף ותהה: "איך יכול להיות דבר כזה שאנחנו לא בודקים מוסד, בית ספר, שיש בו אחוזים ניכרים של אלימות או שתיית אלכוהול. צריך למצוא דרך כיצד לעקוב אחר בתי הספר או המוסדות המאבדים שליטה בעניין הזה. כל בית ספר או מוסד צריך לדעת שתקציבו לא מובטח לו אם הוא לא ינקוט בפעולות למיגור התופעה הזו".