שרן השכל
שרן השכלצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ שרן השכל (הליכוד) מותחת ביקורת על הסיקור המורחב והמוגזם של חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת המתנות ובפרשת נוני מוזס.

בשיחה עם ערוץ 7 אמרה השכל, ''אנחנו רואים כיצד נטפלים לראש הממשלה, כל פעם ממציאים דברים חדשים ופעם אחר פעם רואים שאין לזה יסוד. זה מפריע לתפקוד של הממשלה וצריכים לעצור את זה''.

לדבריה, עיתונאים מדווחים כבר שבועיים על חקירה שאין להם כמעט שוב מידע עליה. ''הם לא חוקרי משטרה ולרוב העיתונאים אין ניסיון כחוקרים או עורכי דין. אתה שומע פרשנים על ימין ועל שמאל שדנים מה היה ככה ואם היה ככה אבל אין להם את המידע הבסיסי.

''כל ההתעסקות של התקשורת היא לא הגיונית", קובעת השכל, ''תמתינו ותדווחו על מה שקורה בפועל ואל תמציאו סיטואציות על דברים שסתם מלבים ויוצרים טעם רע. גם הציבור מאס בכל הניפוח וההגזמה. הגיע הזמן שיחזירו את היושרה העיתונאית שהייתה פעם''.

לטענת ח"כ השכל, עיתונאים רבים כבר חרצו את דינו של נתניהו, "דברים שנכתבים פשוט אינם נכונים, היד קלה על ההדק בפרט כשמדובר בהוצאת דיבתו של ראש הממשלה. הרבה אנשים עברו את התהליך של חקירה והוצאה לפועל מעל דפי העיתונות, זה הרסני כלפי כל אזרח רגיל ובטח כלפי ראש ממשלה. היועץ המשפטי החליט לחקור וחשוב שזה ייחקר לעומק, אבל מפה ועד לשמוע בכל אולפני הטלוויזיה שראש הממשלה מושחת, מי שם אתכם כחוקרי משטרה ואתם מוציאים לפועל כבר את גזר דין?

השכל מותחת ביקורת על האופוזיציה, "הם כנראה ויתרו על האפשרות להתמודד בהליך דמוקרטי וכמו שראינו בהודעת ווטסאפ של אחד מהח"כים שאמר 'נפיל את ראש הממשלה והליכוד על ידי מלחמת התשה'. זו אופוזיציה שוויתרה על ההליך הדמוקרטי והם מנסים להפיל את ראש הממשלה ושלטון הליכוד בדרכים שאינן לגיטימיות".