מפקד בה"ד 1, אלוף משנה יניב אלאלוף, דוחה בתוקף את הטענות לתפקוד לקוי של הצוערים בזירת פיגוע הדריסה שאירע השבוע בארמון הנציב, שבו נרצחו ארבעה חיילים ונפצעו 15.

אלאלוף התייחס לפיגוע בשיחה סגורה לתפקוד הצוערים בזירה. "הצוערים פעלו מצויין בפיגוע", טען אלאלוף. "התפקוד היה מצוין, גם של צוערים וגם של סגל, חסרי האחריות מהטוויטר מטומטמים, ומי שלא בסיטואציה לא יכול לשפוט - בטח לא על בסיס הווידאו".

על פי הדיווח בערוץ 2, מפקד בה"ד 1 אמר כי "מי שניתח את האירוע מרחוק בלי ידיעה מה קרה וקורה - וטוען לאפקט אזריה הוא חסר אחריות".

לדבריו הצוערים שנראו נמלטים מהזירה תפסו מחסה "בהוראת המפקדת שלהם" ולא ברחו. "חתרו למגע לא מעט צוערים, למעשה מספיק צוערים כדי לא לירות אחד על השני".

"צילום הוידאו לא משקף את מה שהיה שם", מדגיש אל"מ אלאלוף, ''ירו יותר מחמישה צוערים וקצינים החשש מירי דו צדדי עמד לנגד המפקדים: היו כאלה שנמנעו מירי כדי לא לפגוע בחבריהם. האירוע מקצה לקצה נגמר בתוך 30 שניות".

בדיקת גופת המחבל העלתה שהוא חוסל גם מקליעי החיילים. על כך אמר מפקד בה"ד 1: "התוצאה הייתה בהתאם - המחבל הרוג כשבגופו קליעי 5.56 רבים, ירי מרובה M-16 ולא רק קליעי אקדח". לדבריו "אחד החיילים שנראה בווידאו רץ לאחור הוא בכלל חובש שרץ להביא עוד ציוד רפואי כדי לטפל".

תיעוד הפיגוע: