התבטאות בעייתית? שופט בית המשפט העליון נועם סולברג
התבטאות בעייתית? שופט בית המשפט העליון נועם סולברגצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, קיים היום (ראשון) דיון בבקשתו של עו"ד איתמר בן גביר לשחרר ממעצר בתנאי איזוק אלקטרוני את אחד הנאשמים בפרשיית הצתת כנסיית הלחם והדגים.

עו"ד בן גביר טען בדיון כי שירות המבחן עשה עוול לעצור אותו הוא מייצג, כאשר נטען שלא שינה עמדותיו האידיאולוגיות.

"מרשי מכחיש בתוקף כי הוא הצית את הכנסייה אך אמר וחזר כי הוא אוהב את ארץ ישראל ובעד לבנות יישובים וגבעות, דבר שהקים נגדו את קצינת המבחן", אמר בן גביר ונימק את בקשתו לשחרר את הנאשם ממעצר בתנאי איזוק אלקטרוני.

לטענתו של בן גביר, בסוף הדיון בו התבקש השופט סולברג להאריך את המעצר אף על פי שהמשפט נמשך יותר מתשעה חודשים הציע השופט להסכים להארכת המעצר, ואמר כי אם לא תהיה הסכמה ייאלץ לכתוב החלטה שעו"ד בן גביר עשוי לא להיות שבע רצון ממנה.

עם חזרתו להפסקה הודיע בן גביר שאינו חוזר בו מהבקשה לשחרור, וכי "זו לא הפעם הראשונה שיצא לא שבע רצון מאולמו של השופט". לטענתו, השיב לו השופט סולברג, "אם אדוני לא שבע רצון, לך לפסיכולוג".

בתגובה לדברים אומר עו"ד איתמר בן גביר, "אני מוקיר ומעריך את השופט סולברג וסבור שלא בכדי ח"כ דודו רותם נלחם כדי שהוא יכהן כשופט בבית המשפט העליון. סולברג אכן יוצא חוצץ נגד האקטיביזים השיפוטי וטוב שכך. עם זאת, צריך להודות שבדיני מעצרים אני ועורכי דין נוספים שמייצגים נערי גבעות ופעילי ימין לא יוצאים שבעי רצון מאולם השופט סולברג. כך לדוגמה היה סולברג חבר בהרכב השופטים שהותיר את מאיר אטינגר בכלא ולא אפשר לו לצאת לברית, כך היה כאשר דחה סולברג ערר דחוף כאשר קטין מהגבעות נכלא בתא מעצר עם בגירים, וכך לאחרונה דחה דחה סולברג ערר נוסף של צעיר באיזוק אלקטרוני שבמשך חודשים רבים היה נתון בתנאים קשים".

"התבטאותו של השופט סולברג כלפיי לא הייתה ראויה ואני מניח שהוא לא היה מעז להתבטא כך כלפי מיכאל ספרד או לאה צמל", מוסיף בן גביר.