היוזם. השר ישראל כץ
היוזם. השר ישראל כץצילום: חן דמארי

וועדת השרים דחתה בשלושה חודשים את הדיון בחוק לגירוש משפחות מחבלים שהגיש יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

את הצעת החוק, יזם שר התחבורה ישראל כץ והוביל אותה יו"ר הקואליציה דוד ביטן. בין היוזמים נמצאים גם חברי כנסת מיש עתיד ובראשם יו"ר המפלגה יאיר לפיד. עוד חתומים על החוק, יעקב פרי, מאיר כהן ומיקי לוי.

הצעת החוק עלתה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול טרור היחידים ותאפשר גירוש משפחות מחבלים מחוץ לגבולות ישראל אם אלו ידעו, סייעו או עודדו את ביצוע מעשי הטרור או סייעו למחבל לאחר ביצוע מעשה הטרור.

הצעת החוק כוללת שני חלקים: ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים, ותיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מאיר כהן, תקף את החלטת הדחייה, "זה חוק שהובל על ידי הקואליציה ויו"ר הקואליציה שכולנו יודעים שביכולתו להעביר כל חוק שירצה. דחיית החוק היא סטירת לחי לביטחונם של אזרחי ישראל שמשוועים לצעדים מצד המחוקק והשלטון, שיגדילו את ההרתעה של המדינה מול טרור היחידים שמגיע מבית".

"דחיית החוק היא ההוכחה להתנהלות הכושלת של הממשלה הזו שאין לה דרך מלבד חיזוק עצמה. ראינו איך מעבירה הממשלה הזו חוקים אנטי חוקתיים ובלבד שהדבר משרת את שמירת הקואליציה, כנראה שדוד ביטן לא כל יכול והפעם הממשלה רומסת בצורה בוטה את ביטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף כהן.