דו"ח בעייתי
דו"ח בעייתיצילום: נועם יעקובסון

השחקן והסטיריקן נועם יעקובסון שהה בשבת האחרונה בהרצליה. כששב אל רכבו בצאת השבת גילה לתדהמתו כי בשעה 11:01 בעיצומו של יום השבת עבר במקום פקח והצמיד לשמשת רכבו דו"ח חניה.

על האירוע שמאוחר יותר התברר לו כנוהל של העירייה, ואולי לא רק של העירייה הזו, ואותו הוא מגדיר כלא פחות מאשר שערורייה, סיפר ביומן ערוץ 7.

"הגעתי כמה דקות לפני הדלקת נרות, החניתי את הרכב. זו שבת, ולא חשבתי שצריך לשים כרטיס חניה או פנגו, גם אי אפשר לשים בשבת כרטיס כזה. הלכתי וחזרתי במוצאי שבת ומצאתי דו"ח חניה ואני רואה שבתחילת הרחוב כתוב שהחניה בתשלום כולל שבתות וחגים".

מוסיף יעקובסון ומספר כי מאז פרסם את דבר האירוע ואת עמדתו הנחרצת עליו בעמוד הפייסבוק שלו נודע לו כי קיימים עוד כמה מקומות, בעיקר אזורי תיירות, בהם ניתנים דו"חות חניה גם בשבתות ובמועדי ישראל.

"אני לא מבין מה הם מצפים שיעשה אדם דתי שמגיע עם רכב להתארח במלון בשבת? להכניס את הרכב לכיס ולהוציא אותו במוצאי שבת?", תוהה יעקובסון.

יצוין כי משמו של הפקח החתום על הדו"ח, סרוסי, עולה כי אין מדובר בפקחים שאינם יהודים, עובדה המגבירה את חומרת האירוע. "העירייה משתמשת בכספי משלמי המיסים, בין היתר שומרי השבת, על מנת להפעיל פקחי חניה יהודים בשבת שיתנו דו"חות ליהודים שומרי שבת ברחובות המסוימים האלה. זה שערורייתי ואבסורדי לחלוטין".

מוסיף יעקובסון ואומר: "אני לא עורך דין. אני מדבר בשם ההגיון הבריא. לא יכול להיות שכאדם דתי לא אוכל לחנות ברחוב מסוים בעיר. זה לא שטח פרטי שהם יכולים להחליט אם להרשות לי או לא".

כשנשאל אם בכוונתו להתבסס על טענות אלה ובשמן לצאת למאבק משפטי ולערער על הדו"ח, השיב יעקובסון בחיוב, אך ציין כי "האמת היא שכשאני חוש בעל זה ועל מה שיש לי לעשות, אין לי כוח בשביל המאה שקלים הללו, אבל זה משהו עקרוני וחשוב. הכי נחמד יהיה אם לא נצטרך לקחת את זה למאבק משפטי, שיגידו ש'וואלה צודק' וירדו מהעניין. זה לא הוגן ולא צודק".

"הרי גם אם ימצאו טריק טכנולוגי שיאפשר לי לשלם את החניה מראש עבור השבת, חלות חובת החניה חלה בכל רגע ורגע. הרי אם אדם חילוני נזכר שהוא לא שם כרטיס חניה הוא רץ ושם כרטיס, אני לעומת זאת לא יכול לעשות את זה. למה האפליה הזו? בקיצור, איך יתכן שעירייה מבקשת לשלם על חניה ברחוב ציבורי בשבת? זה חסר היגיון לחלוטין ובלתי אפשרי".

בתגובה לדברים נמסר מעיריית הרצליה כי "בעיריית הרצליה אוכפים את החוק בכל ימות השבוע".