לפעול בתבונה. נתניהו וטראמפ בפגישתם לפני הבחירות בארה"ב
לפעול בתבונה. נתניהו וטראמפ בפגישתם לפני הבחירות בארה"בצילום: קובי גדעון. פלאש 90

ביום חמישי יושבע דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית ה-45. אחד הנוכחים באירוע יהיה ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, הממונה על קשרי החוץ מטעם מועצת יש"ע. בראיון ליומן ערוץ 7 התייחס להזמנה אותה קיבל בהתראה קצרה ממארגני טקס ההכתרה.

על הנוהל הפורמאלי בו קיבל את ההזמנה הוא מציין בפתח הדברים כי "ההזמנה הגיעה באימייל וצריך לאסוף אותה באופן אישי מהמשרדים בוושינגטון".

באשר לעצם קבלת ההחלטה להזמין אותו מצטנע מעט רביבי ואומר כי אמנם הוא אחד מהמעטים שהוזמנו לאירוע אך "צריך לדייק, זה לא שהנשיא הנבחר יושב על רשימת המוזמנים... יש מעגלים מסביבו ובממשל הנוכחי יש בהחלט אנשים במעגל הראשון שאנחנו איתם בקשר, הם מכירים אותנו ואנחנו אותם, אנחנו עובדים ביחד ובסופו של דבר הם אלה שירכיבו את רשימת המוזמנים".

לשאלת עצם הידיעה של טראמפ עצמו על הזמנתם של גורמים מובילים ביהודה ושומרון אומר רביבי: "אנחנו לא יודעים מה רמת המודעות שלו על הרשימה של אלפי המוזמנים ולא רוצה להגיד שהוא זה ששם את החותמת, אבל אנחנו כן יודעים שבסופו של דבר אחד מיועצי טראמפ (ג'ייסון גרינבלט - ש.כ.) הוא אדם שלמד בגוש עציון, אדם שמכיר את ההתיישבות היטב ותומך במפעל ההתיישבות.

"אנחנו יודעים שיש למשפחת טראמפ קרובים בהתיישבות, כך שיש מספר מעגלים שבסופו של דבר בהחלט קרובים למשנה האידיאולוגית שלנו ומבינים את חשיבות מפעיל ההתיישבות".

על המפגשים הצפויים לו בוושינגטון אומר רביבי כי כעת אנשיו עובדים על הלו"ז הסופי, שכן מדובר בנסיעה שהגיעה בהתראה קצרה לצד מחויבויות בארץ שלא ניתן לבטל אותן, "אבל יהיה כנראה סוף שבוע מאוד עמוס עם הרבה מאוד פגישות, חלקן חגיגיות, חלקן אינטימיות יותר, ננסה למצות את המקסימום במסגרת שבת ולוחות זמנים צפופים".

עוד התבקש רביבי להתייחס לתחושה לפיה התקשורת בישראל מנסה לנגוס מהתלהבות הימין מבחירת טראמפ, בעיקר דרך הבלטת דבריו של הגנרל מאטיס, מזכיר ההגנה המיועד לממשלו של טראמפ שגמגם בתשובתו לגבי מהי בירתה של ישראל.

"אני חושב שהקריאה לחכות היא נכונה. נבחר נשיא שאנחנו לא לגמרי יודעים מה המשנה שלו ולא יודעים לגמרי לאן הוא יוביל, ורב הנסתר על הגלוי. אני מוצא נחמה במעגל האנשים שסביבו, אלו אנשים שמכירים את המציאות כאן, הם בוחנים את הדברים לא במנותק ממה שקורה במרחב, לכן אני יותר אופטימי.

''אין ספק, לארה"ב מדיניות וצרכים משלה ובסוף לא הכול עולה בקנה אחד עם מה שאנחנו רוצים לראות קורה ומתגשם, אבל נקודת הפתיחה היא בהחלט מעוררת פוטנציאל וצריך לראות שמתנהלים בצורה נכונה כדי שלא נשרוף גם את ההזדמנות הזו".