החלטת הוועדה. בלי שום הסברים
החלטת הוועדה. בלי שום הסבריםצילום מסך

ח"כ מיקי לוי, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, תקף בחריפות את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לדחות בשלושה חודשים את הדיון על החוק לגירוש משפחות מחבלים שהגיש ח"כ דוד ביטן מהליכוד.

כזכור, את הצעת החוק יזם שר התחבורה ישראל כץ ובין תומכיה נמצאים חברי כנסת מ"יש עתיד" ובראשם יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, וחברי הכנסת מאיר כהן, יעקב פרי ומיקי לוי.

ח''כ לוי אמר כי "זוהי החלטה אומללה נוספת שמצטרפת למדיניות החלשה והלא עקבית שמובילה הממשלה בשנה וחצי האחרונות מול גל טרור היחידים שעובר עלינו. בממשלה הזו דיבורים לחוד ומציאות לחוד.

''שרי הממשלה הזו מדברים ברטוריקה חזקה אך מנגד מסרבים לתת כלים אפקטיביים בידי מערכת הביטחון שייצרו הרתעה משמעותית", טען.

ח''כ לוי הוסיף, "מדוע אשתו של המחבל שרצח 4 קצינים בצה"ל רק לפני שבוע, תלך ב-1 בפברואר לסניף הביטוח הלאומי ותקבל עבורם כסף? מדוע מצעד החזרת גופות מחבלי החמאס ממשיך והולך בניגוד גמור להחלטת הקבינט? מדוע הממשלה מאפשרת למרצחים הללו לזכות להלוויות של גיבורים שנותנות השראה נוספת לצעירים? השאלות הללו יישארו כנראה ללא מענה, עד הפיגוע הבא".

"הגיע הזמן להפסיק את פרפור החדרים הזה, לקבל החלטות קשות, לעמוד מאחוריהם ולבצע אותם בנחישות ובעקביות. אין דרך אחרת להילחם בטרור", תקף ח"כ לוי.

גורמים בקואליציה הסבירו בשיחה עם ערוץ 7 כי הדיון בהצעת החוק נדחה משום שכבר כיום הממשלה יכולה להחליט על גירוש משפחות של מחבלים, ואין צורך לקדם חקיקה בנושא.