ג'ון קרי נוחת בפריז לקראת הוועידה
ג'ון קרי נוחת בפריז לקראת הוועידהצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים (ראשון) בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי.

מזכיר המדינה התקשר לראש הממשלה מפריז וביקש לעדכן את ראש הממשלה נתניהו על המהלכים שנוקטים האמריקנים בוועידה בפריז, בכדי לרכך את נוסח ההחלטה שתגובש שם.

נתניהו אמר לקרי כי כבר נגרם לישראל נזק בכך שארה"ב לא התנגדה להחלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות וציין כי אסור שמסקנות הועידה יתווספו אליה.

קרי התחייב באוזני ראש הממשלה שלא יהיה שום תוצר המשך לוועידה, לא במועצת הביטחון ולא בוועידה עצמה. הוא הוסיף כי ארה"ב תתנגד לכל הצעה שאולי תעלה כהמשך לועידה במועצת הביטחון שאמורה להתכנס השבוע לדיון המשך בנוגע לישראל.

מוקדם יותר נאם בפתח הועידה בפריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד והאשים את ההתיישבות ביהודה ושומרון בהכשלת פתרון ''שתי המדינות''.

"פתרון שתי המדינות עליו מסתמכת הקהילה הבינלאומית נמצא בסכנה פיזית, בגלל ריבוי ההתנחלויות, בסכנה פוליטית בגלל היחלשותו של מחנה השלום ובסכנה מוסרית בגלל חוסר האמון המצטבר בין הצדדים שהקיצוניים מנצלים, וכן בגלל הטרוריסטים עצמם שתמיד חששו מהפרספקטיבה של הסכם ישראלו-פלסטיני", אמר הולנד.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לדברים ואמרה: "ההשוואה בין טרור לבניית התנחלויות מעוותת מוסרית. בעוד ישראל מוסיפה חיים על ידי בנייה, הטרור הפלסטיני מקדש את המוות של חפים מפשע.

"כאשר הטרור פגע ברחובות פריז באכזריות האם מנהיגות צרפת חשבה שזה בגלל מדיניות צרפתית שגויה? מי שלא מגנה את הטרור נגד ישראל ומשווה אותו להתנחלויות שומט את הקרקע מתחת למאבק הבינלאומי בטרור האיסלאמי הרדיקלי", הוסיפה חוטובלי.