סיעת המחנה הציוני שוקלת להעניק חופש הצבעה לחבריה במידה שתעלה בכנסת הצעה להדחתו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) בהתאם לחוק ההדחה.

נזכיר כי נגד גטאס הוגש כתב אישום בגין הברחת מכשירי טלפון סלולרי למחבלי חמאס הכלואים בידי ישראל ומרצים את מאסרם בכלא קציעות.

בעקבות הגשת כתב האישום החליטה סיעת "יש עתיד" לשנות את עמדתה ולתמוך בבקשה להדחת גטאס, דבר שעשוי לאפשר את התנעת תהליך ההדחה.

לאחר שאפשרות ההדחה הפכה לממשית פנו בסיעת המחנה הציוני לרשימה המשותפת בדרישה לפיה הרשימה תפעל ללחוץ על ח"כ גטאס להתפטר מהכנסת.

במחנה הציוני הבהירו כי הם אמנם התנגדו לחוק ההדחה, מאחר שלעמדתם חברי כנסת לא צריכים להדיח בעצמם ח"כ אחר - אולם מהסיעה נמסר כי הובהר לרשימה המשותפת שעליהם לפעול מיידית להתפטרות גטאס מהכנסת בעקבות החשדות הקשים המיוחסים לו, ובמידה שהדבר לא יקרה תאפשר סיעת המחנ"צ חופש הצבעה לחבריה.

"השימוש המיותר בחוק ההדחה עומד כעת לפתחה של הרשימה המשותפת", נמסר מסיעת המחנה הציוני.

ח"כ באסל גטאס פנה אמש במכתב לחברי הכנסת לקראת האפשרות שחוק ההדחה יופעל בקרוב נגדו, לראשונה מאז נחקק.

גטאס פתח את המכתב בטענה שהחקירה נגדו וההחלטה להגיש נגדו כתב אישום התנהלו שלא כראוי, "במסגרת הסערה התקשורתית נעשה בי לינץ' ממשי ונגזר דיני בבית דין שדה מבלי שהוגש כתב אישום ומבלי שנערך לי שימוע כמתבקש בחוק".

"בימים הקרובים יהיו מאמצים להפעיל את חוק ההדחה נגדי ובמסגרת זו מן הסתם יופעלו עליך לחצים לתמוך בשימוש בחוק גזעני ואנטי דמוקרטי זה תוך שימוש ומינוף גל ההסתה הגזעני שהיה נגדי", הוסיף גטאס.

"לכן החלטתי לפנות אליך באופן, אישי גם בכדי להבהיר את העובדות וגם בכדי לבקש ממך להתנגד ובאופן נחרץ לשימוש בחוק ההדחה", הסביר גטאס את המניע למשלוח המכתב.

"אני עדיין נציג ציבור וחבר כנסת מכהן ואמשיך לכהן ולייצג ולשרת את הציבור שבחר בי", הדגיש גטאס. "אני לא מבקש מאף אחד להסכים או אפילו להבין, אבל בהחלט מצפה שתתמכו בזכותי הבסיסית ליחס שוויוני והוגן ולהתנגד לכל הצעדים המפלים שנעשו רק בגלל היותי ח"כ ערבי"