זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

במשטרה נמשכת חקירת האזרח הסודני החשוד כי פרץ לבית בפתח תקווה בשבת וביצע עבירת מין בבת 12 בשנתה.

על פי החשד, הסודני נכנס לחדרה של הילדה, תקף אותה מינית ואיים על חייה. כאשר האבא שמע את הצעקות והגיע לחדר, החשוד התחבא בארון - ואז דחף את האב ויצא.

חברת הכנסת זהבה גלאון מסרבת בשיחה עם ערוץ 7 לייחס חשיבות לעובדה כי מדובר במסתנן סודני, "מה ההבדל אם עושה את זה מתנחל, או ערבי? או תושב פתח תקווה שהוא לא סודני? העמדה שלנו היא אותה עמדה", אמרה. "זה חמור, צריך לפעול נגד זה במלוא חומר הדין".

היא הוסיפה: "אתה מדבר על זה בגלל שהוא סודני? אני לא מבינה את זה בכלל! זה חמור כי זה חמור כי זה חמור! אתה מחפש את הסודני? אני לא מבינה את השאלה... זה חמור כמו שהיו אומרים שמישהו מעופרה עשה את זה, מישהו מפתח תקווה או אזרח ערבי ישראלי. מה זה רלוונטי?"

גלאון מסרבת לקשר בין המקרה לבין תופעת המסתננים המטילים אימה על תושבי המרכז, ובעיקר בדרום תל אביב. "אני לא רוצה לנהל את השיחה הזו, אני רואה לאן היא הולכת. זה מזעזע אותי... זו שיחה גזענית. זה מה שיש לי להגיד לך. אם אתה חושב שצריך לעשות משהו אז תפעל בעניין הזה. אני לא רוצה להשתתף בשיחה הזו", אמרה וסיימה את השיחה.

נציין כי זה שנים רבות, נשות דרום תל אביב מספרות כי הן חוששות לצאת מהבית לאחר רדת החשיכה, נוכח ריבוי מקרי הפשיעה המינית ותקיפות אחרות מצד אוכלוסיית המסתננים. עם התרחבות מאחזי המסתננים גם לערים כמו פתח תקווה, ערד ואילת, הפחד מפני תקיפות התפשט גם לערים אלה.

"אני קוראת לזה עוצר מגדרי", אמרה פעילת שכונות דרום תל-אביב שפי פז, לאתר "מידה". "אם פעם היה ניתן לראות אנשים שעושים כושר ורצים בין השכונות, היום זה מראה נדיר. אני הייתי עושה הליכות מוקדם בבוקר, והפסקתי עם זה". "ילדים לא מסתובבים לבד ברחוב בלילה. שלא לדבר על בנות שמצויות למעשה במאסר בית בשעות החושך".