קית' אליסון
קית' אליסוןצילום: רויטרס

כ-300 מנהיגים קהילתיים יהודיים נחלצו למען חבר הקונגרס קית' אליסון (דמוקרט ממינסוטה), מועמד מוביל לראשות הוועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית (DNC), המואשם באנטישמיות.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי בין החותמים על מכתב התמיכה באליסון מצויים כ-100 איש המוגדרים "רבנים", רובם ליברלים ידועים. החותמים אמרו כי אין במכתב משום הצהרת תמיכה באליסון, אלא "קריאה לדחות את ההאשמות חסרות הבסיס והלא-הוגנות שהוטחו כלפיו".

הם אמרו כי בכוונתם, "לחלוק את הדאגה האמיתית שלנו נוכח ההאשמות חסרות היסוד ונטולות היושרה לגבי אנטישמיות", שהופנו נגד אליסון. "כאנשי מקצוע, מנהיגים חילוניים ופעילים יהודיים, אנו ידועים שקית' דוחה בעוצמה רבה את האנטישמיות וסוגים אחרים של שנאה או אפליה".

אליסון "הוא ידיד ישראל והיה כזה במשך זמן רב", טענו. לדבריהם, אליסון "הפגין את תמיכתו בישראל ובלגיטימיות שלה כמולדת הדמוקרטית של העם היהודי, לכל אורך הקריירה שלו".

אליסון היה המוסלמי הראשון שנבחר לקונגרס. בעבר היה פעיל בארגון "אומת האיסלם" ותמך בקיצונים מהקהילה השחורה שהתייחסו באופן עוין לקהילה היהודית. הוא הגן פעמים רבות על מנהיג "אומת האיסלם" האנטישמי לואיס פרחאן, ובהזדמנות אחרת יצא גם להגנתו של סטוקלי קרמייקל – שהשתמש אז בשם קוואמה טורה – לאחר שזה אמר שהציונים שיתפו פעולה עם הנאצים.