השר נפתלי בנט אומר כי חילופי השלטון בארה"ב הופכים את הימים הללו ל"ימים בעלי משמעויות מדיניות מרחיקות לכת".

"אלה ימים בהם אנחנו צריכים להיות חדים ולזהות הזדמנויות שלא יחזרו. לראשונה מזה 50 שנה אנו נשאלים מה אנחנו רוצים, אנחנו עומדים בפני צומת דרכים: או ריבונות או פלסטין. או ריבונות בשטחי סי, או מדינת פלסטין על גבולות 67'", דברי בנט.

"לכן, נגיד באופן ברור: מדינה פלסטינית לא תקום ביהודה ושומרון. לא נקים מדינת טרור על כביש 6. ואני מודיע היום באופן ברור שזוהי עמדת הממשלה. לא לפלסטין- כן לריבונות. אנחנו הצגנו לציבור תכנית מדינית, ועוד לא ראיתי אלטרנטיבה, לא מהשמאל ולא מהמרכז", הצהיר בנט.

הוא פנה אל האופוזיציה ואמר, "אני שואל את ידידַי בשמאל: מה אתם מציעים חוץ מלומר לא, לא, לא. תגידו מה כן. יש קמפיין פרסום יקר של השמאל שמנסה לשכנע אותנו להקים את פלסטין. אבל הציבור הישראלי מבין שמדינה פלסטינית תציף אותנו בפליטים. צריך להבין את זה. לא ניתן לכך יד. אנחנו נצעד קדימה כבר במושב הזה כדי להחיל ריבונות על מעלה אדומים, ומשם נמשיך הלאה".

"יש לנו הרבה עבודה, ואנחנו צריכים ממשלה יציבה, ממוקדת משימה, שעוסקת בביטחון, חינוך וכלכלה וכך יהיה. לא נאפשר לרעשי הרקע להזיז אותנו מעבודה למען הציבור. יש כאן מדינה לנהל", אמר יו"ר הבית היהודי.

הוא התייחס גם ליועץ המשפטי לממשלה על רקע חקירות נתניהו ואמר, "היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נתון בימים אלה תחת לחצים כבדים מכל עבר. אני יכול להעיד שמנדלבליט הוא אדם ישר, חזק, נטול פניות, ואני מציע לכולנו לתת לו את השקט לעבוד ולסמוך על שיקול דעתו".