נתניהו
נתניהוצילום: Hadas Parush/FLASH90

יו"ר המטה הלאומי בליכוד, שבח שטרן, לא חושש מנזק שייגרם לליכוד כתוצאה מחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשוכנע כי אם נתניהו ייאלץ להתפטר, יימצא לו מחליף.

"יש הרבה רעשי רקע והרבה הדלפות מכוונות", אומר שטרן לערוץ 7, ''מה נכון מתוך ההדלפות אף אחד מאיתנו לא יודע, הדברים יתבררו רק בתום החקירה".

לדבריו, ''בחקירת מוזס-נתניהו ההר הוליד עכבר בכל מה שקשור לחשדות פליליים נגד ראש הממשלה. אין ספק שהתקשורת הכתובה התגלתה במלוא כיעורה וקלונה. גם לגבי העניין השני הדברים לא ברורים וצריכים להמתין".

שטרן מקווה כי לאחר השבעתו של טראמפ יחולו שינויים גם באמירות של ממשלת ישראל והעומד בראשה, "נשף המסכות עומד להסתיים בסוף השבוע, ולפי ההצהרות והמינויים של טראמפ יהיה שינוי לטובה - השאלה היא מה תהיה עמדת ישראל, כי אם יבוא ראש הממשלה וימשיך לדבר על חזון שתי מדינות לשני עמים שהפך לחזון תיאורטי אז ודאי שמצבנו יהיה פחות טוב''.

הוא מעריך כי ראש הממשלה יעמוד בסיכום שנקבע עם תושבי עמונה. "הפתרון בעמונה נקבע עכשיו במישור המשפטי, צריכה להיות הכרזה על קרקעות נפקדים לשם אמורים לעבור המבנים של עמונה. לשכת ראש הממשלה מעוניינת לסיים את הפרשה על פי ההסכם שנחתם עם המתיישבים ואני לא מזהה כוונה לשנות את העמדה הזאת".

שבח שטרן לא מעריך שישראל הולכת לבחירות בקרוב, "מישהו אולי רוצה לייצר אווירה כזאת, אבל גם אם נתניהו יחליט שהוא מתפטר בגלל החקירות או מסיבות אחרות אני לא חושב שצריך ללכת לבחירות, אני לא חושב שלמישהו יש אינטרס כזה, כחלון לא מגיע עם רשימת הישגים מפוארת והחרדים לא רוצים לראות את לפיד עם עשרים וכמה מנדטים".

לדבריו בבוא היום גם לנתניהו יימצא מחליף, "בלי לנקוב בשמות - אין אנשים שאין להם תחליף, אולי יש כאלה שכבר תופרים חליפות אבל אני מקווה שהקדנציה הזאת תסתיים בזמנה. על פי מה שנראה כעת זה לא הולך לבחירות אבל צריך לזכור שהיו מנהיגים בליכוד שהלכו, כמו בגין, שמיר ושרון, ונמצאו להם מחליפים".