השר אלקין מגיש ליו"ר הכנסת את החתימות, אתמול
השר אלקין מגיש ליו"ר הכנסת את החתימות, אתמולצילום: דוברות הכנסת

היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון הודיע לשר להגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד) כי בקשתו להדיח את ח''כ באסל גאטס, שעליה חתמו 72 חברי כנסת, אינה מנומקת כפי שמחייב "חוק ההדחה", ולכן עליו להגיש בקשה חדשה אם ירצה להמשיך במהלך.

"סעיף 8א לחוק קובע כי הבקשה תוגש 'בצירוף נימוקים והחומר שעליו היא מתבססת'", כתב ינון במכתבו. "עיון בבקשה מעלה כי היא נכתבה לפני כחודש ימים, וכי התשתית העובדתית עליה היא נסמכת, מתמצית במשפט 'אתמול הוזמן לחקירה ח"כ באסל גטאס על סמך החשד כי העביר מידע והבריח חפצים, כולל טלפונים סלולריים, לאסירים ביטחוניים המרצים מאסר בכלא קציעות'".

עוד הוסיף היועץ המשפטי לכנסת, "תנאי להפסקת כהונתו של חבר הכנסת הוא קביעה שהתקיימה בו אחת משתי עילות: 'הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב, או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל'... לצורך פתיחת ההליך לא ניתן להסתפק בתשתית עובדתית תמציתית ולא עדכנית כפי שהוצגה בבקשה".

בעקבות עמדת היועמ"ש, אמר השר אלקין כי "היות ורוב החתימות נאספו עוד לפני הגשת טיוטת כתב האישום, נוסח המכתב ליו"ר הכנסת התבסס רק על החומר הראשוני שפורסם. בהתייעצות עם היועמ"ש של הכנסת סוכם שנצרף לפנייה ניסוח מעודכן שיכלול את הסרטון המפליל ואת החומר בטיוטת כתב האישום שהוכן על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שממנו עולה בבירור שהפעולות של ח"כ באסל גטאס בהחלט מהוות סיוע לארגון טרור''.

לדברי אלקין, ''החומר המעודכן, לפי הסיכום עם היועמ"ש של הכנסת, יוכל לשמש לבסיס לפתיחת ההליך להדחתו של ח"כ גטאס מהכנסת".

גטאס מגיע לחקירה
גטאס מגיע לחקירהצילום: פלאש 90

נציין כי ח"כ גטאס לא מסובך רק בעניין העברת הפלאפונים והמסרים למחבלים הכלואים בישראל. אתמול הוא נחקר באזהרה ביחידה הארצית של המשטרה בחשד לביצוע עבירות זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב והלבנת הון.

זאת, במסגרת חקירת החשד למרמה, בעיקר כלפי מבקר המדינה, בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגת בל"ד ומימנו את פעילותה. חקירתו בוצעה באישור היועץ המשפטי לממשלה.