ליברמן בבסיס תבץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (שלישי) בגדוד החרדי ‘נצח יהודה’ המוצב בימים אלה בבסיס תבץ בבקעת הירדן לצרכי אימונים.

בביקור, אשר נערך על הרקע של ההקצנה בהתנכלויות לחיילים החרדים, פנה ליברמן לבכירי צה”ל ומשרד הביטחון שנכחו במקום ואמר להם כי על רקע התופעה "המערכת הצה”לית והמערכת של משרד הביטחון כל הזמן חייבות להיות יותר אגרסיביות”.

ליברמן ציין כי לטעמו ישנה חשיבות עליונה “לתחושה של החיילים שהמערכת מגנה עליהם מול אותו שיימינג, ההתמודדות עם כל הניסיונות להוקיע והתקיפות הפיזיות וכל האווירה הרעה הזאת שחלק מהגורמים מנסים לפזר סביב החיילים החרדים”.

עוד ציין ליברמן כי התופעה של חיילים שחוששים להגיע הביתה במדים שקיימת עדיין בשוליים איננה מקובלת עליו. "זה פשוט מגמה לא טובה שיותר חיילים מבקשים לחזור הביתה ללא מדים - באמת צריכים לתת לזה תשובה מיידית ולבחון מה ניתן לעשות עוד” אמר.

לצד זאת ליברמן שיבח את פעילותם של החיילים החרדים שעסקו בשנה האחרונה בסיכול פיגועי טרור באיזור יהודה ושומרון. "אתם כבר גדוד סדיר. ממאמץ חדשני-חברתי הפכתם לכח לוחם ולחוד החנית של כל הביטחון פה. זו דרך ארוכה” אמר והוסיף כי "באמת עוד פעם אני רוצה להודות לכם”.

אחד מבוגרי המחזור השני של הגדוד משנת תשנ”ט אשר הגיע לאירוע במיוחד מניו יורק סיפר לליברמן כי השירות בגדוד החרדי והליווי של רבני עמותת נצח יהודה סייע לו מאוד. "הצבא בנה אותי. אני כיום מנכ”ל של חברה שמגלגלת 300 מיליון דולר בשנה בעסקאות של מזון כשר והגעתי לזה רק בזכות זה שהייתי בנצח יהודה. עמותת נצח יהודה שהרבנים שלה יושבים פה מלווה אותי כבר 18 שנה”.

ליברמן הצטרף לדבריו ושיבח את פעילותם של רבני עמותת ‘נצח יהודה’ המהווים, לדבריו, “סביבה מחבקת” עבור החיילים.