אום חיראן
אום חיראןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מגיב לפיגוע הדריסה והעימותים שאירעו הבוקר (רביעי) בכפר הבדואי אום אל חיראן בנגב, שבהם נרצח שוטר - רס''מ ארז לוי בן ה-34, במהלך מבצע להריסת מבנים בלתי חוקיים ביישוב הבדואי אום אל חיראן הסמוך לחורה שבנגב. הודעה נמסרה לבני משפחתו.

שוטר נוסף נפצע באורח בינוני. הג'יפ ובו המחבל דהר עוד לפני ההריסה לעבר קבוצת שוטרים. השוטרים הגיבו בירי לעבר המחבל וחיסלו אותו. המחבל השתייך ככל הנראה לתנועה האסלאמית והוא עובד של מערכת החינוך בישראל.

"האלימות הבדואית שהתעוררה הבוקר היא מהחמורות שנראו בדרום בשנים האחרונות ועליה להיענות ביד קשה ובלתי מתפשרת. מדינת ישראל היא מדינת חוק", אמר גלנט.

הוא קרא למשטרת ישראל ולשר לביטחון הפנים להגביר את האכיפה בנגב, ועוד היום להרוס את כל הבתים הבלתי חוקיים הנוספים באזור חיראן.

"האירוע בו מחבל מנצל מהומות תוך כדי פינוי, כדי לבצע פיגוע, הוא אירוע חמור המשקף את פוטנציאל הטרור הנוצר לאור ההסתה של האוכלוסייה הבדואית כנגד המדינה והרשויות המוסמכות שלה. על כוחות הבטחון להשיב מיידית את הסדר בדרום. מדינת ישראל לא תאפשר התחזקות של תאי טרור בנגב''.

העימותים באום חירןדוברות הרשימה המשותפת

לדברי גלנט, השתלבותם של חברי כנסת ערבים באירועי הבוקר היא חציית גבול מסוכנת. ''חברי הכנסת לא יכולים להשתמש במעמדם ובחסינותם כדי להפריע לכוחות הבטחון במשימותיהם. השתתפות חברי כנסת מהרשימה המשותפת בהתנגדות לפינוי של בדואים, מעוררת תסיסה והסתה ומעודדת אלימות.

"אל לנו לקבל את תכנית הסיוע לאוכלוסיה הבדואית אשר השבוע הונחה לפני הממשלה ללא תהליך הסדרה כולל עם הבדואים בנגב. לא נאפשר סיוע אשר יממן השתלטות על שטחים נוספים'', הדגיש.

לדבריו, ללא הסדרה כוללת יחסמו צירי תנועה והנגב יהפוך לשטח עוין ליהודים כפי שכבר קורה בחלקים ממנו. "אני קורא לכל הצדדים להרגיע את המצב הנפיץ, להישמע להוראות כוחות הביטחון ולציית לחוקי המדינה''.