מכבי תל אביב ערכה היום את הכנותיה האחרונות למשחק מחר (חמישי, 21:00) נגד הכוכב האדום בלגרד.

אחרי המפגש האחרון, שהביא לחילופו של רמי הדר במאמן איינארס בגאצקיס, הצהובים חייבים ניצחון אירופי כדי להשאיר איזשהו סיכוי להגיע לשלב הבא ביורוליג.

"המשחק האחרון מול הכוכב האדום היה בעבר, ואנחנו לא חיים בעבר", אמר המאמן בגאצקיס במסיבת עיתונאים שנרכה היום.

"אבל נצטרך להקשות עליהם קבוצתית בהגנה. באופן כללי אנחנו מנסים למצוא יציבות, אני מקווה מאוד שקווינסי יהיה בריא כי איתו בעמדה 4 אנחנו נראים אחרת. הגנתית והתקפית", אמר בגאצקיס.

הוא נשאל האם בעיניו התקופה הקרובה קריטית מבחינת הקבוצה וענה, "אני לא מתכנן כל כך הרבה קדימה. התמקדתי בחולון עד יום שני ועכשיו אני עם הראש בכוכב האדום. כרגע זה המשחק הכי חשוב. אני לא יושב עכשיו וחושב מה לעשות מול גלאטסראיי כי יש לנו לפני זה יש דרבי - וזה משחק שצריך לבוא אליו כמו למשחק יורוליג. חישובים והערכות אפשר לעשות 3 מחזורים לסוף, אם בכלל. לא עכשיו".

גיא פניני אמר במהלך האימון היום, "בשבילנו זה משחק מאסט. פה בבית מול יריבה טובה מאוד. ההפסד הכואב עדיין יושב לנו טוב טוב ואנחנו רוצים להחזיר את הכבוד שלנו ולשפר את המקום בטבלה. עשינו שני אימונים טובים מאז משחק הליגה בחולון, ואני חושב שאנחנו מוכנים. אני, גל ויוגב רוצים ומצפים לשחק, בטח כשזה משחק מאני טיים. אנחנו יכולים להביא מהניסיון שלנו ואני חושב שאנחנו יכולים לעזור".

על הפיחות בדקות העונה סיפר פניני, "זה לא קל, משהו חדש שצריך להתמודד איתו. מה שכן הבנתי שזה לא כפתור. אתה לא יכול לא לשחק ופתאום לעלות ולהיות מצויין. זו משוכה מנטלית שצריך ללמוד להתמודד איתה. לא היתה שיחה מיוחדת עם איינארס. גם כשלא שיחקנו, הוא כיבד אותנו. ברור שאם היינו מנצחים, זה היה ממתיק את הגלולה של לא לשחק, אבל אנחנו מקצוענים וחובה עלינו להיות מוכנים בכל רגע".

הסנטר קולטון אייברסון הגדיר את המשחק - כמשחק של לחיות או למות. "אני חושב ששיחקנו טוב במשחקים האחרונים ביורוליג, אבל אנחנו זוכרים מה קרה מולם, ומחר נהיה חייבים להיות פיזיים ואגרסיבייים. אנחנו לא רחוקים מדי מתמונת הפלייאוף אבל הפסד ירחיק אותנו מהמטרה הזו מאוד. שחקנים פה שיחקו תחת לחץ בעבר, אי אפשר אחרת ברמה הזו. אני מאמין שיהיה בסדר".