טאיאני בועידה של רבני אירופה
טאיאני בועידה של רבני אירופהצילום: אלי איטקין

אנטוניו טאיאני, מי ששימש בשנים האחרונות כמ"מ וכסגן ראשון לנשיא הפרלמנט האירופי, נבחר אתמול (שלישי) לכהן כנשיא הפרלמנט האירופי.

טאיאני הביס את יריבו איש השמאל בפער משמעותי והוא יכהן כנשיא הפרלמנט בשנתיים וחצי הקרובות. הוא יחליף את מרטין שולץ שכיהן שתי קדנציות רצופות.

ב'ועידת רבני אירופה' מברכים על הבחירה. נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט, אמר כי טאיאני הוא ידיד אמת ואוהב ישראל וכי במעשיו ובהצהרותיו הוכיח כי הוא ''טוב ליהודים".

כזכור, בנאומו בפני חשובי רבני ודייני אירופה וראשי ארגונים יהודיים משלושים ושניים מדינות משתתפי 'ועידת רבני אירופה' בטולוז אמר טאיאני כי "הילדים שנהרגו בטולוז, נרצחו מאותה סיבה שנרצחו היהודים לפני שבעים שנה כאן באירופה. הכפלת האירועים האנטישמיים ל-851 מקרים ב-2014, בהשוואה לשנה שקדמה לה, חייב להביא אותנו להילחם בנחישות נגדה ולגדוע באיבה כל תופעה שכזו".

"אנו בפרלמנט האירופי נילחם על הזכות לחיות כאן ביבשת כיהודי. אנו מכבדים את מצוות הדת ונילחם ללא פשרות על הזכות הזו. היהודים היו והינם חלק חשוב ביותר מההיסטוריה, מההווה ומעתידה של אירופה וכי ימשך שיתוף הפעולה בין מוסדות האיחוד האירופי לרבני 'ועידת רבני אירופה' ונציגיה בבלימת כל יוזמת חקיקה נגד הזכויות הדתיות של היהודים ובמלחמה באנטישמיות", אמר טאיאני.

נציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי אמר כי טאיאני גם יאזן את היחס של הפרלמנט האירופי כלפי ישראל. "'הוא ידיד אמת של העם היהודי והיה מיוזמי הועידה המיוחדת שהתכנסה לפני כחודשיים בבית האיחוד האירופי לדיון מעמיק על 'עתיד הקהילות היהודיות באירופה' שבמסגרתו נשא דברים נוקבים נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב פנחס גולדשמידט והשתתף בקביעות באירועים בביהכ"נ הגדול בבריסל".