"הרגשנו שיש לנו משהו חזק ביד". יוני גנוט מתוך הקליפ 'נשבעתי לך'.
"הרגשנו שיש לנו משהו חזק ביד". יוני גנוט מתוך הקליפ 'נשבעתי לך'.צילום: רועי גולן

בזמן שאתם מזמזמים בהנאה את הדואט המדבק והמשובח של יוני גנוט ואריק סיני, "נשבעתי לך", אינכם מעלים על דעתכם שהשיר כלל לא היה אמור לצאת לאור, לפחות לא בגרסה הנוכחית.

זמן קצר לפני שגנוט החליט לגנוז אותו לחלוטין, השיר קיבל חיים חדשים – וכך כולנו זכינו להכיר את הביצוע המצוין הזה, שהוא מן הסתם אחד הטובים, אם לא המובחר ביותר, בקריירה של גנוט.

"אריק מאוד רצה ואהב והקליט", מספר גנוט על המחסום שכמעט טרפד את הוצאת הגרסה הנוכחית, "אבל בחצי השנה האחרונה הוא חתם עם חברה גדולה שמשקיעה בו המון כסף ועורכת לו סיבובים גדולים בזאפה. וממש ברגע האחרון, לפני שהסינגל יצא, שלחו אליי מייל מחברת הניהול שלו, שאני לא יכול להוציא את הדואט המשותף".

ואריק עצמו?

"הוא רצה כמובן שהשיר יצא, אבל מצד שני חשש. בא מישהו ומשקיע בו. המון שנים הוא חיכה להשקעה הזו, כך שהוא לא היה במצב של לסרב באופן מוחלט. אבל ברוך השם, הייתה ממש יד מכוונת שגרמה שהדבר הזה יצא לפועל. ולאור מה שהשיר עשה, רואים כאן שזה בהחלט היה משמיים".

מעבר לתגובות הקהל, גם אתה רואה בו את היצירה הכי משמעותית שלך עד כה?

"זה באמת מסתמן ככה. מעבר לשאלה אם שיר מסוים מצליח או לא, השיר הזה עורר אצל אנשים רגש מיוחד. הוא ממש טלטל. כבר בהתחלה הייתה לנו הרגשה שיש לנו משהו חזק ביד. אגב, גם הקליפ לא היה מובן מאליו. היו ממש סרטים סביב השאלה אם לצלם או לא. אנשים מסביב אמרו לי 'לך על זה, תשקיע ואל תחסוך'. ובאמת הלכתי על זה, ויצא משהו מעבר למה שיכולנו לדמיין".

לפני כשבועיים זה קרה: אחרי הלהיט המרגש ופרויקט ההדסטארט המצליח, שחרר גנוט את אלבומו השני, 'דבר אליי באדמית' ("אדמית מלשון אדמה. החיבור לאדמה חוזר על עצמו הרבה פעמים בדיסק, לכן הרגיש לי שזה השם המתאים"). זה קרה ארבע שנים אחרי קודמו, 'אות לאות', וגנוט מסביר שזה הטיימינג שלו. בלי לחץ.

באלבום החדש מתארחים אריק סיני כאמור, וגם אהרן רזאל, אילן דמרי ועוד שיר בונוס ('כתר מלוכה') שהוא למעשה גרסה של שיר מהאלבום הקודם, עם ישי ריבו, אילן דמרי ורועי אדרי. השיר הפך ללהיט יוטיוב למרות שלא זכה לקידום מן המניין.

נראה ששיתופי פעולה הם מרכיב חשוב בעשייה שלך.

"באלבום הקודם באמת ראינו ברכה במובן הזה. האלבום החדש נוטה יותר לכיוון האישי, ודואטים בדרך כלל פחות מתאימים במקרה כזה. גם כאן יש אירוחים, אבל יש גם יותר שירים בגוון אישי. גם אהרן, כשבא להקליט את השיר, אמר שזה הוציא ממנו את 'אהרן הישן', הקופצני יותר".

עם מי עוד היית רוצה במיוחד לשתף פעולה?

"רציתי וזה כבר לא יהיה – מאיר בנאי. היינו בקשר, למדנו קצת ביחד. יש לו בן דוד, הרב איתמר אלדר, שחיבר בינינו. מאוד שמחתי על הזכות. מאז היינו בקשר, והוא התארח פעם בהופעות שלי. באלבום הקודם היה שיר, 'ידע כל פעול', ששלחתי אליו לפני שהצעתי לשי גבסו. הוא אהב, אבל לא הרגיש שהוא זה שצריך לבצע את השיר. חשבתי על שיר אחר, אבל בסוף שחררתי. לא ויתרתי לגמרי על הרעיון לשתף איתו פעולה, אבל עכשיו, לצערי, זה כבר לא יקרה".