עמונה
עמונהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

המנהל האזרחי הודיע אמש (חמישי) כי לאחר שבחן את טענות הפלסטינים לבעלות על ארבע חלקות ''נכסי נפקדים'' שאליהן צפוי היישוב עמונה לעבור, הוחלט שרק לחלקה אחת יש בעלים והיא תצא מהמתווה.

בשלוש החלקות הנוספות ימשיך המנהל בהליך פירוק השותפות כדי לאפשר העתקת התושבים. ההערכה היא כי בשלוש החלקות שנותרו ניתן יהיה להקים בתי מגורים עבור כל 40 המשפחות שמתגוררות כיום בעמונה.

במטה עמונה טענו בתגובה כי ''מתווה עמונה מתרוקן מתוכן, שלא לומר מדמם למוות. מתוך חמש חלקות עליהן התבסס המתווה, 38 ו-54 ירדו, על 29 יש תביעת בעלות כמו גם על 28 ונותרה חלקה אחת שגם עליה המנהל קובע שצפויות להיות מוגשות תביעות נוספות''.

ביישוב מדגישים כי ''במצב דברים זה, ולאור אי עמידת הדרג המדיני בהסכם ובהתחייבות לפיה 'העבודות ליישום המתווה יחלו לאלתר', לא נותר לנו אלא לחדש את דרישתנו להשלמת חוק ההסדרה כולל סעיף הרטרואקטיביות. זה הדבר היחיד שיכול למנוע את מחיקת עמונה".

מארגון השמאל הקיצוני "יש דין" שסייע לפלסטינים להוכיח בעלות על הקרקעות בעמונה, נמסר כי "התגייסותו של המנהל האזרחי למען גזל קרקע פרטית של פלסטינים עבור תושבי מאחז עמונה, עכשיו כמו לפני 20 שנים, לא יכולה להתקבל בחברה דמוקרטית".

נזכיר כי על פי פסיקת בג"ץ המדינה חייבת לפנות את היישוב עמונה עד לתאריך ה-8 בפברואר.