משתתפי יריד העלייה של נפש בנפש
משתתפי יריד העלייה של נפש בנפשצילום ארכיון: שחר עזרן

כ-1,500 יהודים צפויים להשתתף ביריד העלייה של ארגון "נפש בנפש" בניו יורק, ה-Israel Mega Event.

האירוע ייערך ביום ראשון הקרוב בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, קק"ל, ו-JNF-USA.

מדובר באירוע העלייה הגדול ביותר שעורך "נפש בנפש" במהלך השנה והתשיעי במספר מאז שהוקם הארגון בשנת 2002. היריד בניו יורק מהווה את יריית הפתיחה לשבוע מרוכז של ירידי עלייה וסדנאות ממוקדות שייערכו גם בלוס אנג'לס, בטורונטו ובמונטריאול ובערים נוספות ברחבי צפון אמריקה.

בין הצפויים להגיע לאירוע, ישנם מאות בעלי מקצוע מבוקשים בישראל, ובהם רופאים, אנשי הייטק ועוד, שצפויים להצטרף ליותר מ-200 הרופאים וליותר מ-1,000 אנשי ההייטק, שעלו מצפון אמריקה לישראל ב-4 שנים האחרונות בלבד.

במסגרת האירוע המרכזי, יוענקו לעולים שמתכננים לעלות לישראל שירותי ייעוץ והכוונה במגוון נושאים הקשורים לעלייתם ולקליטתם בארץ. בין אנשי המקצוע שיהיו ביריד ויסייעו במתן המידע הנדרש לעולים, ניתן יהיה למצוא יועצים פיננסיים, יועצי תעסוקה, יועצי מס וביטוח, חברות נדל"ן, חברות הובלה ועוד.

ליריד יגיעו גם נציגים מאוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת ת"א והאוניברסיטה העברית, וכן מכל קופות החולים בארץ. בנוסף, ישתתפו בו נציגים מבתי חולים בארץ, כגון "העמק" בעפולה, "רמב"ם" בחיפה ו"שערי צדק" בירושלים. גם מקומן של הרשויות המקומיות לא נפקד ועיריות ירושלים, חיפה, רמת גן, מודיעין, בית שמש ואפרת שולחים אף הן נציגים ליריד.

על רקע המחסור ברופאים ובבעלי מקצועות פרה-רפואיים בישראל, גם הפעם הוזמנו נציגי אגף לרישוי מקצועות רפואיים של משרד הבריאות ליריד. עולים שעוסקים במקצועות אלה ומתכננים לעלות ארצה, יוכלו להגיש במקום את המסמכים הרשמיים לנציגים ויוכלו לפתוח בתהליך הרישוי הרפואי כבר במהלך האירוע במגוון תחומים: רפואה כללית, רפואת שיניים, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, תזונה, ריפוי בעיסוק, סיעוד, רוקחות ועוד.

בנוסף, נציגי משרד הבריאות יקיימו פגישות פרטניות עמם ויעבירו להם סדנאות והרצאות ייעודיות. מדובר למעשה במהלך, שבמסגרתו חברו יחד ארגון "נפש בנפש" והאגף לרישוי מקצועות רפואיים של משרד הבריאות במטרה לצמצם את המחסור בבעלי מקצועות רפואיים בארץ, מצד אחד, ולהקל על העולים בהליך הבירוקרטי המורכב של הסדרת הרישוי הרפואי שלהם בישראל, מצד שני.

זאב גרשינסקי, סמנכ"ל ארגון "נפש בנפש", אמר כי "כארגון המוביל בתחום העלייה והקליטה של עולי צפון אמריקה ובריטניה, פעילותנו מלווה את העולים כבר בחו"ל, החל משלבי טרום עליה מוקדמים, ועד לאחר עלייתם ארצה במגוון תחומים, כגון מגורים, תעסוקה והשמה, קליטה במערכת החינוך, קהילה וחברה ועוד. מחמם את הלב לראות את הציונות הקורנת מכלל העולים הפוטנציאליים.

''יריד העלייה מהווה עבורם את נקודת הזינוק של המסע לישראל ובעצם עלייתם ובחירתם להקים את ביתם החדש בארץ, הם מגשימים את חלומם האישי, כמו גם את האידיאל הציוני, ותורמים תרומה משמעותית לחוסנה הכלכלי, המדיני, הביטחוני והלאומי של מדינת ישראל", הוסיף.