בנימין נתניהו
בנימין נתניהוYonatan Sindel/Flash 90

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אתמול (ראשון) לדחות את הדיון בהחלת הריבונות על מעלה-אָדוּמִים עד לאחר הפגישה הצפויה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארצות הברית טראמפ.

גורמים בממשלה מביעים אכזבה מהתנהלות נתניהו בימים האחרונים וטוענים כי מדובר בהחמצה גדולה מול הממשל החדש בארצות הברית.

"אנחנו מחמיצים את ההזדמנות", אמרו הגורמים בשיחה עם ערוץ 7, "בשורה התחתונה נתניהו אינו מכוון לשינוי מהותי למרות הממשלה החדש בארצות הברית".

"נתניהו מחמיץ הזדמנות של פעם בחמישים שנה. הזדמנות כזו לא הייתה מעולם. ממשל טראמפ אומר לנו: תגידו מה אתם רוצים, הם מחכים לנו. במקום לרדת מתפיסת שתי מדינות, נתניהו ממשיך להתנהל ברפיסות ובפחד".

נציין כי נתניהו אמר אתמול בישיבת הממשלה כי הוא תומך בכך שמעלה אדומים תהיה בריבונות ישראלית, "ברור לכל כי כך יקרה בכל הסכם שלום עתידי. עם זאת, חשוב שלא נפתיע את הממשל החדש בארה"ב ימים אחרי כניסתו לתפקיד".

שר האוצר משה כחלון אמר כי קידום החוק בעיתוי הנוכחי עלול להיתפס כמחטף על ידי הממשל החדש בוושינגטון. "למה אנחנו צריכים את זה עכשיו, אני חושב שהכי טוב שנדחה את הדיון בנושא הזה", אמר כחלון.

נתניהו וטראמפ שוחחו אמש לראשונה מאז ההשבעה. הנשיא טראמפ הזמין את ראש הממשלה לביקור בוושינגטון כבר בחודש הבא. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הייתה שיחה חמה ובמהלכה דנו המנהיגים בהסכם עם איראן, התהליך המדיני עם הפלסטינים ונושאים נוספים". ראש הממשלה נתניהו הביע את רצונו לעבוד ביחד בחזון משותף.

בסיום השיחה מסר טראמפ לעיתונאים כי הייתה שיחה "נחמדה מאוד". עם זאת, כשנשאל טראמפ לגבי העברת שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים, סירב להגיב.