הכוננים החדשים
הכוננים החדשיםצילום: עידו סורוקה, דוברות מד"א כרמל

בטקס שנערך אתמול (יום ב') במעמד הנהלת מד"א מרחב כרמל הוסמכו 14 אברכים מהקהילה החרדית בויז'ניץ בחיפה כחובשי רפואת חירום וככונני מד"א.

האברכים עברו בהצלחה את הקורס הרפואי המתקדם תוך קבלת מלוא הידע והניסיון ברפואת חירום אשר נצבר במד"א.

בנוסף, קיבלו לידיהם אופניים חשמליים של יחידת 'רוכבי החיים' במד"א שמטרתם לסייע לכוננים בהגעה מהירה למטופלים עם ציוד מציל חיים.

מתנדבים אלו יצטרפו למאות המתנדבים הקיימים במרחב ולעשרות המתנדבים מהקהילה החרדית שכבר פעילים בארגון. במד"א מציינים כי שיתוף הפעולה בין מד"א כרמל לקהילה החרדית החל לפני שנים רבות ושכחלק ממנו מתנדבים בארגון תושבי קהילת ויז'ניץ בחיפה.

המתנדבים שסיימו את ההכשרה קיבלו לידיהם ציוד עזרה ראשונה והחייאה מתקדם, הכולל בתוכו מיכל חמצן, מכשיר הנשמה, מכשירי חבישה, קבלת לידה ומכשיר חשמלי מסוג דפיברלטור חצי אוטומטי המציל חיים באמצעות מתן מכת חשמל באירועי דום לב.

הזעקתם של המתנדבים הכוננים מתבצעת באמצעות אפליקציה מתקדמת לכוננים של מד"א המותקנת במכשיר הטלפון הנייד שלהם המאתרת את מיקומי המתנדבים הכוננים הסמוכים למקום ומשגרת להם את הקריאה. הגעתם של המתנדבים הכוננים מסייעת בשניות הקריטיות להצלת חיים טרם הגעת האמבולנס למקום.

שמעון גלבר, שהוסמך גם הוא בקורס זה כחובש רפואת חירום וככונן מד"א, היה ממובילי ויוזמי הקורס לאור החלטה שקיבל להגדיל את מצילי החיים בעקבות אירוע אותו חווה בילדות. "בגיל 3 איבדתי את ההכרה וחיי ניצלו בזכות התגובה המהירה של צוות מד"א. אני מוקיר את מד"א עד היום בזכות זה וראיתי את החשיבות שבלימוד עזרה ראשונה והחלטתי לחזק את שיתוף הפעולה עם מד"א ולהקים את הקורס שיציל חיים מדי יום".

מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א מרחב כרמל והמחוז הצפוני בחירום ברך על הכשרתם של המתנדבים ועל שיתוף הפעולה הפורה והטוב הקיים בין הארגון לתושבי הקהילה. "הסמכתם של אברכי הקהילה כחובשי רפואת חירום של מד"א וככונני הארגון תסייע בהצלת חיים ומתן מענה מהיר לתושבי הקהילה והעיר כולה. אנו מגלים רגישות רבה לציבור החרדי של המתנדבים, ועושים הכל על מנת שיוכלו להשתלב בפעילות הארגון מבלי לפגוע באורח חייהם החרדי, ובפעילותם זו להציל את חייהם של רבים הזקוקים להם. מתנדבים אלו יחד עם שאר המתנדבים הכוננים הפעילים במד"א הם חלק בלתי נפרד מהמענה אותו מד"א מעניק למטופלים העומד בסטנדרטים גבוהים של מהירות הגעה ומתן טיפול רפואי ברמה גבוהה".