השרה גמיליאל מייצגת את ישראל נגד ה-BDS

השרה לשוויון חברתי, ח״כ גילה גמליאל, השתתפה אתמול (שני) בכנס פרו-ישראלי שהתקיים בפרלמנט האירופי בבריסל וגינתה את פעילות ארגוני החרם ובראשם תנועת ה-BDS.

במקביל לכנס ערכו פעילי BDS אסיפה בחדר אחר בפרלמנט האירופי וחסמו את כניסת העיתונאים הישראלים שניסו להיכנס ולסקר.

בכנס השתתפו ראשי קהילות יהודיות מכל רחבי אירופה וכן חברי הפרלמנט האירופי. את הכנס ארגן EIPA, ארגון הגג של קהילות יהודי אירופה.

השרה גמליאל אמרה כי תנועת ה-BDS, המפעילה נגד מדינת ישראל בשנים האחרונות ''טרור מדיני'' תוך הפצת שקרים בקמפוסים ובאירועים אנטישמיים ברחבי העולם, אינה מעוניינת במציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני אלא פועלת למידורה של ישראל בעולם וחותרת תחת זכותה להתקיים כמדינה דמוקרטית ויהודית.

״הם מוכיחים שאם חוזרים על אותו שקר במשך שנים, בסוף אנשים מאמינים לו", אמרה גמליאל, "כנס התמיכה בישראל בפרלמנט האירופי מוכיח שתרומתה של ישראל למדינות העולם בתחום הטכנולוגיה, הסייבר, חקלאות, רפואה וחדשנות היא מעל כל שקר וחרם שארגון ה-BDS מפיץ נגדנו״.

לפני הכנס נפגשה גמליאל עם סגן נשיא הפרלמנט האירופי, לואן פושקו (Loan Mircea Pascu), שאמר כי ״נוכחותכם כאן מכל מדינות אירופה וישראל מוכיחה את הקשר ההדוק בין העם היהודי. ישראל מבחינת האיחוד האירופי היא עמוד של ביטחון ביחס למיקומה ואנו סומכים עליכם, גם אם יש לעיתים ויכוחים על נושאים עקרוניים״.

סגן הנשיא התייחס לכניסתו לתפקיד של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ ואמר כי היא ״מביאה ללא ספק נקודת מבט שונה בכל הקשור לתהליך השלום ואני מקווה שנמצא יחד את המשותף על פני המפריד״.