גלנט בסוסיא
גלנט בסוסיאצילום: טוב רואי-מוא"ז הר חברון

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו) סייר היום (שלישי) במועצה האזורית הר חברון יחד עם ראש המועצה יוחאי דמרי.

בסיור נכחו גם אסנת קמחי - מנהלת מחוז דרום במשרד השיכון ,חגי רזניק - רמ"ט שר השיכון ויוסי סגל - קמ"ט אפוטרופוס במנהל האזרחי.

את הביקור פתח השר גלנט בכפר הסטודנטים ביישוב שמעה המופעל על ידי עמותת 'קדמה' בשיתוף המועצה. שם שמע מתושבי הכפר על מעורבותם באזור. גלנט אמר לסטודנטים כי ״ההגיון לתת משאבים וגבולות גזרה לאנשים צעירים הוא מאוד מקובל עלי ואני מעוניין לשתף פעולה אתכם. אני מברך אתכם על עשייתכם החשובה״.

בהמשך הגיע השר גלנט לאתר המורשת הלאומי בסוסיא, שם ביקר בבית כנסת העתיק ונחשף לכתובות הפסיפס שנשתמרה במקום. את הביקור חתם בפגישת עבודה עם אנשי המועצה.

בתום הביקור אמר השר, ״הר חברון הוא מקום בעל ערך מיוחד בשל הטופוגרפיה הייחודית שלו והשליטה על דרך האבות ההיסטורית, בנקודת המעבר מן הנגב ליהודה.

"להתיישבות באזור הזה יש קשר עמוק אל הנגב. החשיבות של שמעה, כרמל סוסיא, יתיר והישובים הנוספים באזור היא משמעותית מבחינה התיישבותית וציונית, התושבים כאן נמצאים מכח שליחות של מדינת ישראל ויש לסייע להם", הדגיש.

גלנט הוסיף וסיפר כי הוא פועל לחיזוק האזור. "אנו פועלים ומקדמים את ההתיישבות גם מדרום לאזור הזה במרחב שבין מצודות יהודה ועד ציר 31 ובקרוב נביא החלטת ממשלה מיוחדת בנושא. ההתיישבות מותנית ברצף, ועל הרציפות הזו מתנהלת תחרות בישראל - מי תופס את השטח. נמשיך ונחזק את ההתיישבות ביהודה ובנגב".

ראש המועצה האזורית יוחאי דמרי אמר, "שמחתי לשמוע כי השר מחובר ומבין את חשיבותה של ההתיישבות בהר חברון כחלק מרצף התיישבותי בנגב אשר מונע חיבור בין עזה והעיר חברון. קריאת הכיוון שנתן השר שעל יישובי הר חברון להיות מוכרזים כגוש התיישבותי חשובה לאין ערוך, אני מודה לשר על ביקורו והרצון לסייע להתיישבות כאן".