ביתר עילית
ביתר עיליתפלאש 90

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) הביע מחאה בפני ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן על אפליית העיר החרדית ביתר עילית שאינה חלק מתכנית תוספות הבניה ביו"ש שאושרה היום.

"פניתי לראש הממשלה, לשר הביטחון ובכירים במשרד השיכון ומחיתי בפניהם על הזלזול המשווע באפליית הציבור החרדי ובהתעלמות מהעיר ביתר עלית, ודרשתי לתקן את המעוות באופן מיידי", אמר פרוש.

גם ראש עיריית ביתר ויו"ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין, מחה על אפליית העיר שבראשה הוא עומד. "אנו מברכים על עצם הפשרת הבניה אך מוחים בתוקף על העובדה כי הציבור החרדי המהווה כ-40% מתושבי יו"ש הודר ממנה ולא קיבל את החלק היחסי בה. יש בביתר עילית קרוב לאלף יח"ד מוכנות לשיווק ואנו חייבים לקבל את חלקנו.

"לא ניתן לעבור לסדר היום על אפליה מכוערת שכזו נגד הציבור החרדי, בפרט בממשלה הזו שהנציגות החרדית מהווה עוגן מרכזי בה. אם לא יהיה שינוי במצב, יהיה צורך בהסקת מסקנות", הדגיש רובינשטיין.

מוקדם יותר שר הפנים אריה דרעי מתח ביקורת חריפה על אפליית המגזר החרדי בהחלטת ראש הממשלה ושר הביטחון בנושא תוספת הבניה ביהודה ושומרון.

"הציבור החרדי שמהווה קרוב ל-40 אחוז מתושבי יו"ש, מופלה שוב בהחלטה על תוספת הבניה ביו"ש, כשמתוך 2500 דירות שאושרו רק כ-10 אחוז מופנות לציבור החרדי - לעמנואל", טען דרעי.

"יתרה מכך, חלק מהדירות שאושרו הינן בשווק שני כך שלמעשה מדובר בפחות מעשרה אחוזים שהופנו למגזר החרדי", הוסיף דרעי.

יו"ר ש"ס הוסיף כי הוא "דורש מראש הממשלה לתקן את המעוות ולהכניס לרשימה את היישובים החרדים המובילים ובראשם ביתר עילית ומודיעין עילית". לדבריו "בימים שהציבור החרדי מתמודד עם מצוקת דיור קשה, מצופה עוד יותר מראש הממשלה לפעול גם למען הציבור החרדי".