יעקב אשר
יעקב אשרצילום: פלאש 90

הבניה ביו"ש - הכעס החרדי: במכתב ששיגר לנתניהו ולליברמן תוהה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מדוע תוכניות הבניה שאישרו היום (שלישי) אינן כוללות את הריכוזים החרדים ביו"ש ובירושלים.

"התבשרנו כי בהחלטה משותפת שלך ושל שר הביטחון הוחלט על הפשרת הבנייה ביו''ש ומעבר לקו הירוק בהיקף של כ- 2500 יח''ד. מעיון בפירוט המקומות בהם הופשרה הבנייה עולה כי לציבור החרדי הוקצה חלק שולי בלבד", כתב אשר.

לדבריו, התחושה היא שהחרדים הינם 'בנים חורגים'. "לצערי מגמה זו של הפליית הציבור החרדי בנושאי דיור איננה חדשה, ולדוגמה במכרזי מחיר למשתכן שמשרד הבינוי והשיכון יוזם, משווק לציבור החרדי רק מנות קטנות ביותר של שיווקים לעומת חלקם היחסי באוכלוסייה.

"החלטתך מהיום להפשיר יח"ד לבנייה ביו"ש תוך מידור הציבור החרדי ובפרט כשהציבור החרדי מהוה חלק נכבד באיזורים אלו כמוה כהעברת מסר חמור שבני הציבור החרדי הינם בנים חורגים ואינם שווי זכויות לשאר האזרחים בישראל. אפליה זו מתעצמת שבעתיים לאור מצוקת הדיור השוררת בציבור החרדי אשר הינה חריפה עקב כך שלציבור זה מאפייני דיור ייחודיים''.

במכתבו דורש אשר להורות על הרחבת הבניה גם בערים החרדיות. "הנני קורא לך נכבדי ראש הממשלה כשותף של הציבור החרדי ליתן כעת את הדעת על הכללת המגזר החרדי ולהורות על הפשרת הבנייה בהיקף נרחב גם במקומות המאוכלסים בציבור החרדי ובפרט בירושלים בשכונות גילה ורמת שלמה, ובערים מודיעין עילית וביתר עילית".