ח"כ מאיר פרוש
ח"כ מאיר פרושצילום: חזקי עזרא

יהדות התורה חצויה בעמדתה סביב חוק סיפוח מעלה אדומים? סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר היום (רביעי) כי בניגוד לאמירות איש מפלגתו ויו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני נגד חוק הסיפוח, הרי שהוא מביע בו תמיכה מוחלטת.

לדבריו, מעבר לעמדתו האישית בעד סיפוח מעלה אדומים, הוא אף מתכוון לשכנע את חברי סיעת יהדות התורה לתמוך בחוק הסיפוח.

"בניגוד לעמדת ח"כ גפני, אני בעד סיפוח מעלה אדומים לירושלים ואף אפעל בסיעת יהדות התורה שכל חבריה יתמכו ביוזמה הזו", אמר פרוש בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה'.

לפני יומיים הבהיר גפני כי ימליץ לראש הממשלה להתנגד לחוק הסיפוח. התנגדותו נובעת בשל ההתנגדות העקרונית של 'דגל התורה' הליטאית לשינויים מפליגים בזירה המדינית ובשל מניע 'התגרות באומות', והן ספציפית באשר למעלה אדומים לגביה טען כי ראש העיר המקומי בני כשריאל מצר את צעדי החרדים בעירו.

"'בני כשריאל מצר את צעדי החרדים במעלה אדומים", אמר גפני והוסיף, "אמרתי לראש הממשלה שאם לא רוצים אותנו, את החרדים, במעלה אדומים, אנחנו לא נצביע בעד סיפוח מעלה אדומים. אשכנע גם את שאר חבריי ביהדות התורה להצביע נגד הסיפוח''.

גפני תקף גם את הודעת הבית הלבן ולפיה החלו הדיונים על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. "זה מיותר, אנחנו לא צריכים הסכמה של אומות העולם שירושלים חשובה. צריך לשמור את השבת בירושלים ואת קדושת הר הבית, זה חשוב יותר", אמר.