"בשבע" - העיתון השלישי בגודלו בישראל

סקר TGI מציג ירידה קלה ל"בשבע" בחציון השני של שנת 2016 אולם בחשיפה השנתית העיתון הוא השלישי בגודלו בסופי שבוע.

ערוץ 7 , כ"ז בטבת תשע"ז

'בשבע'
'בשבע'
צילום: מרים צחי

סקר TGI שפורסם היום (רביעי) מציג צניחה בשיעור קריאת עיתונים בעיקר ביום חול. שיעור ההאזנה לרדיו נותר יציב לאורך זמן, למרות ירידה במחצית השניה של 2016.

בעיתונות יום חול בתקופה חצי שנתית, יולי-דצמבר 2016, העיתון ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת לעומת ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה של 38.6% לעומת 39.7% בחודשים ינואר-יוני 2016. באותה התקופה, שיעור הקריאה של ידיעות אחרונות עומד על 33.9% לעומת 34.9% בינואר-יוני 2016.

גם בראיה שנתית, ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת סטטיסטית ביום חול (ינואר-דצמבר 2016 לעומת ינואר-דצמבר 2015) כאשר שיעור הקריאה עומד על 39.2% לעומת 39.5%. זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 34.4% לעומת 35.4% בשנה הקודמת.

בסוף שבוע, הפער בין שתי העיתונים אינו מובהק אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל. ידיעות אחרונות עומד על 38.0% ביולי-דצמבר 2016 לעומת 37.7% בינואר-יוני 2016. ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.2% ביולי-דצמבר 2016 לעומת 37.6% (שינוי לא מובהק) בינואר-יוני 2016.

העיתון מעריב-סופהשבוע עומד על 6.8% ביולי-דצמבר 2016 לעומת 5.5% בינואר-יוני 2016. עיתון הארץ עומד על 6.4% ביולי-דצמבר 2016 לעומת 4.3% בינואר-יוני 2016. העיתון בשבע עומד על 6.1% ביולי-דצמבר 2016 לעומת 7.7% בינואר-יוני 2016. העיתון מקור ראשון עומד על 3.7% ביולי-דצמבר 2016 לעומת 3.5% בינואר-יוני 2016.

בדומה למצב החצי שנתי, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל בסוף השבוע ברמה שנתית אבל שיעור הקריאה של שני העיתונים הינו צמוד ואינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של העיתון עומד על 37.8% (לעומת 39.0% בשנה קודמת – שינוי לא מובהק). זאת לעומת ישראל היום שרשם עלייה אך לא מובהקת סטטיסטית מ-36.7% ב-2015 ל-37.5% ב-2016.

המגמה העולמית המוכרת של ירידה בקריאת עיתונים מוצאת את ביטויה גם במשק הישראלי . למרות שהשינויים בין שני העיתונים המובילים מגל לגל אינם מובהקים, בניתוח המגמה של סך כל הקריאה לאורך 3 השנים האחרונות, ניתן לראות מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור הקריאה לעיתונים (אחרי "התאוששות" בשיעור הקריאה שנצפה במהלך 2014 עד תחילת 2015).

בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה מובהקת מיולי-דצמבר 2014 כאשר שיעור הקריאה עמד על 59.9% ל-54.9% ביולי-דצמבר 2016. שיעור הקריאה בעיתונות סוף שבוע התנהג בצורה דומה (אומנם הירידה קלה יותר) מינואר-יוני 15 כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% עד יולי-דצמבר 2016 כאשר שיעור הקריאה בסוף שבוע עומד על 58.4%. ירידות אלו הינן מובהקות סטטיסטיות.

איתן כסיף, מנכ"ל קנטאר מדיה ישראל אומר כי "מגמת הקריאה הכללית מחושבת על בסיס הקריאה של כל העיתונים בניטרול החפיפה ביניהם, לפיכך המשמעות הנה כי ישנו ציבור משמעותי שהפסיק לקרוא את העיתונות המודפסת וככל הנראה משלים את צרכי המידע והתוכן בפלטפורמות/מדיה אחרת כגון איטרנט, אפליקציות, מדיה חברתית וכדומה''.

"דווקא בגלל התהפוכות המתרגשות על הציבור בישראל בתחום העיתונות, בדגש על העיתונות הכתובה, משמח אותנו מאוד לגלות שבגזרת העיתון לציבור הדתי, בשבע, קיימת יציבות משמעותית ואף צמיחה. יש משמעות להתעקשות שלנו לומר אמת לקוראינו", אומר יו"ר העיתון בשבע דודו סעדה.

"זה לא מסתכם בעבודה נמרצת של העורך, צוות הכותבים המשובח ומערכת השיווק שמקיפה אותנו, אלא גם בשל העובדה שאנו יוזמים ודוחפים לתוכן אחר, שונה ומיוחד, גם מחוץ לדפי העיתון. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי לגווניו ולתתי גווניו, ופוגשים אותו באירועי הקיץ, בכנסים למנהלי הציונות הדתית, בכנס ירושלים המשפיע וגם בפעילויות חסד ופעילויות חברתיות ותרבותיות. אנחנו חיים את הציבור הדתי לאומי והוא חי אותנו", הוסיף.

לסקר המלא