רחל עזריה
רחל עזריהצילום: דוברות הכנסת

ח"כ רחל עזריה (כולנו) השתתפה הבוקר (רביעי) בפאנל בנושא היחס בין השלטון המקומי לממשלה במסגרת ועידת השלטון המקומי, והתייחסה להחלטת עיריית ירושלים להשבית את השירותים בעיר החל מיום ראשון הקרוב.

"יש אמירה ידועה שצריך כפר שלם כדי לגדל ילד, זה נכון גם ביחס בין השלטון המקומי למרכזי. חשוב לדעת שאי אפשר לעשות זאת לבד, חייבים לנהל זאת בשותפות ושקיפות - שני הצדדים", אמרה עזריה.

''ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהייתי סגניתו, מאיים בכל שני וחמישי בשביתה כללית בעיר בטענה כי ירושלים צריכה תקציבים נוספים. וזה נכון, באמת צריך להוסיף כסף, אך צריך לראות שהתקציב שמועבר באמת מגיע לייעודו ואני פועלת שזה יקרה", סיפרה.

ח"כ עזריה העבירה מסר לראש העיר ברקת ולפיו ירושלים תקבל תוספת תקציב כאשר העקרונות יהיו שותפות ושקיפות, כלשונה. ''הוא רוצה לקבל את הכסף מבלי שמישהו ידע לאן עובר הכסף".

כאמור, ביום ראשון מתוכננת שביתה כללית בירושלים, בשל העובדה שמשרד האוצר טרם העביר לעירייה את מענק הבירה לשנת 2017 עליו סוכם - בגובה 800 מיליון ש''ח.

חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק הכספים, תקפה היום את שר האוצר משה כחלון. "כחלון ושרי הממשלה פועלים בניגוד גמור לאמירותיהם על דבר חשיבותה של העיר ירושלים. לפני שאנחנו דורשים ובצדק מהממשל האמריקאי להעביר לעיר את השגרירות, צריך פה, בבית, לחזק ולבסס את העיר.

"המחויבות לירושלים צריכה להיות במעשים ולא רק בדיבורים. חובתם של השר כחלון וכלל שרי הממשלה להעביר את התקציב האיזון בהקדם למען פיתוחה ושגשוגה של העיר", אמרה סגנית ראש העיר.

גורמים בעירייה מסרו בתגובה כי "בעירייה קיוו שהצטרפותה של עזריה למפלגת כולנו וכניסתה לכנסת תטיב עם ירושלים, אולם לצערנו מאז ועד היום, רק דיבורים, טענות, דמגוגיה וביקורת מאפיינים את התנהלותה.

עזריה בודדה עצמה, והמערכת העירונית כולה רואה בה כאופוזיציה במקום כשותפה. גם במקרה הנוכחי בעניין התקציב, מגלה עזריה בורות ואינה מספרת לציבור כי תקציב עיריית ירושלים שקוף לחלוטין, כי היעדים לתקציב הדרוש ברורים וידועים לכל, וכי אף יש הסכמה עם משרד האוצר על גובה הסכום, אך לא על מקורות התקצוב. שביתה היא מוצא אחרון שאיננו רוצים בו, אך לא נותרה ברירה אחרת. צר לנו שבמקום לנצל את קרבתה לשר האוצר ולהביא משאבים ולסייע לירושלים לצמוח היא בוחרת לבקר ולדבר ולהטעות במקום לחזק ולסייע".