למען ההתיישבות כולה. המחאה מתחזקת
למען ההתיישבות כולה. המחאה מתחזקתצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

נוער עופרה מלווה את מאבקם של המבוגרים להסדרת הישוב ולמניעת ביצוע צווי ההרס של מבנים בלב הישוב. בשבת הקרובה מתכננים שם אירוח המוני של אורחים מכל רחבי הארץ.

דוד בן ציון, ראש מטה המאבק של נוער עפרה, שוחח ביומן ערוץ 7 על המתוכנן, על המאבק ועל התחושות בימים הללו.

לדבריו התחושות בקרב בני הנוער טובות. "הבנו מהפוליטיקאים שמייצגים אותנו שכאשר נראה עוצמה התוצאות יקרמו עור וגידים ויבואו. נוער עופרה לא למד בימים האחרונים, דיברנו במוסדות חינוך, נציגים שלנו הגיעו לישיבות תיכוניות ואולפנות והציגו את האג'נדה, את המאבק שלנו ועד כמה חשוב להיות בשבת בעפרה וביום פקודה בעפרה".

בן ציון מספר כי בעבר כבר היו גם מפגשים עם קבוצות מחוץ למעגל הציונות הדתית ושם עלו שאלות בעלות אופי שונה, אך בהקשר לשבת המתקרבת ההתמקדות היא בנוער הציונות הדתית.

"הקריאה היא לנוער ישראל להצטרף למאבק וגם קריאה למשפחות", הוא אומר אך מעריך כי היכולת של אורחים להגיב ולהתארגן בתוך ימים אחדים ולהגיע לעופרה היא בדרך כלל דווקא של בני נוער, אם כי גם משפחות מוזמנות לשבות בישוב.

במהלך השבת ישמעו בני הנוער הרצאות מפי אישי ציבור, אנשי תקשורת, רבנים ותושבים, יתוודעו למיקומם האמיתי של תשעת הבתים שחרב ההרס מתנופפת מעליהם, זאת בניגוד לתחושה הרווחת לפיה הבתים מצויים על גבעה מנותקת בעוד הם בליבו של הישוב. "אלה בתים במרכז הישוב. אנשים שיראו את הבתים בתוך הישוב יבינו במה מדובר. אנחנו רוצים להיערך עם העוצמה שלנו לקראת יום פקודה ואחרי השבת אנחנו נכנסים לכוננות. כל מי שיהיה כאן יגייס את הקרובים שלו ונאמר שאנחנו לא מוותרים על ארץ ישראל".

"הסדרת עופרה היא הסדרת כל ההתיישבות. אם נסדיר את עופרה זו תהיה הסדרת כל ההתיישבות", מדגיש בן ציון הסבור כי כל מי שההתיישבות חשובה לו צריך להיות נוכח בישוב בשבת הקרובה.

כשנשאל אם נכונה התחושה לפיה גם בציונות הדתית קיימת תרדמה ציבורית בנושא עופרה ועמונה ומה הגורם לכך, השיב בן ציון כי אכן קיימת תחושה שכזו ומקורה הוא בעקירה מגוש קטיף. "הכול מתחיל בגוש קטיף. הציבור נלחם ונאבק ויצאנו לכאורה מפסידים, ולא בטוח שלאנשים יש כוח להתאכזב שוב. כל אחד המשיך עם החיים שלו והמשפחה שלו וקשה לצאת מהחיים הפרטיים למאבק, אבל השינוי המרכזי הוא שיש כאן ממשלה שניתן להשפיע עליה, בניגוד לממשלה הקודמת שראש הממשלה שלה בחר לתקוע רגל ולשים סכין בגב ההתיישבות. הפעם יש לנו יותר נציגים וההשפעה יכולה להיות גדולה".

על ההיערכות הטכנית לקראת השבת שצפויה להיות חורפית מאוד הוא אומר כי "אצלנו לא מדובר על שלג. הולך להיות קר ואולי גם סוער, אבל יש לנו מבני ציבור מחוממים ששם החבר'ה יישנו, 700 המשפחות בעופרה פותחות את בתיהן והחבר'ה יאכלו אצל המשפחות ושאר התכניות מתוכננות במבנים סגורים. תבואו והכול עלינו".

על התגייסות המבוגרים, אומר בן ציון, כי אין ספק בהתגייסות הזו. "עופרה מתגייסת. אמנם למבוגרים אין את האנרגיות של הצעירים אבל כולם מתגייסים. עופרה בחוד החנית של המאבק על ההתיישבות".

וגם על הקווים האדומים של המאבק שוחחנו עם בן ציון שאומר כי קווים אלה ברורים ומדויקים גם כאשר בני נוער מכל הארץ מגיעים. "יש לנו קווים אדומים. לא נרים יד ולא נתנגד לחיילים או אנשי משטרה. זו האמירה שלנו, הנוער, ושל המבוגרים. מי שרוצה ללכת מכות ולעשות בלאגן שלא יבוא. נסתדר בלעדיו. אנחנו רוצים להביע מחאה פאסיבית נגד הרס בתים ביהודה ושומרון. אנחנו לא ארעיים כאן. זה שלנו ונישאר כאן. אלה גבולות המאבק שלנו. מי שרוצה להרים יד אני קורא לו שלא יגיע לא בשבת ולא ביום פקודה".

כשנשאל אם אמירות אלו אינן פורסות את קלפי המאבק בפני הצד שמנגד שכעת יודע שהמאבק לא יחרוג את גבולותיו, השיב בן ציון: "במדינה דמוקרטית הדרך להביע מאבק היא על ידי הפגנת עוצמה וצעדים חריפים שעוד תראו אותם, אבל אלימות לא תעזור. החייל שבא לפנות לא רוצה לעשות זאת. הוא מקבל הנחיות מלמעלה ואני צריך להשפיע על מקבלי ההחלטות. מי שרוצה לקחת את המאבק לכיוון הפיזי מבזבז אנרגיות ופוגע במטרותינו הטהורות להילחם על ארצנו. בכמות הרצינית של האנשים שיגיעו לכאן נוכיח את עמדת הרוב - ודמוקרטיה היא שמירת דעת הרוב".