רוצים חיבור ישיר עם הקהל. תיאטרון אספקלריא
רוצים חיבור ישיר עם הקהל. תיאטרון אספקלריאצילום: מוקי שוורץ

תיאטרון 'אספקלריא' יוצא במיזם חדש: תיאטרון חברתי. במסגרת המיזם יועלו מדי שבוע הצגות באולם הבית של התיאטרון בירושלים, כאשר מחיר כרטיס להצגה יהיה 20 שקלים בלבד. התיאטרון מציע אפשרות נוספת לבילוי זוגי מוזל: כרטיס משולב להצגה פלוס ארוחה ב'קפה קפה' הסמוך במחיר של 70 שקלים בלבד.

חגי לובר, מנהל התיאטרון, מקווה שהמהלך יוביל להרחבת קהל שוחרי התיאטרון. "לא כולם נולדו עם תשוקה בוערת לראות תיאטרון, אז אנחנו מורידים את מחסום המחיר. הצגות סטודנטים היום יכולות לעלות יותר מכרטיס לסרט הכי טוב בקולנוע. מספיק שמשפחה עם ארבעה ילדים, פלוס זוג הורים, וכל כרטיס עולה 60 שקלים - זה מצטבר להוצאה לא פשוטה. וזה בלי לדבר על אוכל, דלק וחניה. אז משפחות ברוכות ילדים - על אחת כמה וכמה".

לובר מודה שלא קל להם עם המודל החדש ונטול הרווחים, ועל כן הוא תקף רק להצגות שעולות באולם התיאטרון בירושלים, המונה 60‑70 מקומות.

סיבה נוספת למהלך היא הרצון להגיע ישירות לקהל, בלי מתווכים. "אמנים דתיים היום עוברים דרך מסננת של רכזי תרבות, שבוחרים הצגות דרך המשקפיים שלהם כדי לקלוע לטעם הקהל. לפעמים הם מצליחים ולפעמים גם לא". ההגעה הישירה לצרכנים, אומר לובר, עוקפת את הדרישות של מקבלי ההחלטות. "רכזים יכולים לדרוש: תאריכו את ההצגה, תקצרו, שהשחקנים החילונים יחבשו כיפות, תשנו את השם. בשורה התחתונה - אנחנו רוצים להגיע לקהל באופן ישיר, ובתדירות גבוהה".

המיזם מציע שלוש הצגות מדי שבוע, כשהרצון הוא לצבור נוכחות גבוהה על בימת הבילויים והפנאי של הציבור. ב'אספקלריא' מאמינים שמסת הופעות ותיאטרון שמציע לוח הופעות קבוע מדי שבוע, יגרמו לקהל לקחת בחשבון שתיאטרון זו אופציה טובה לבילוי.