הפגישה המשולשת. היום
הפגישה המשולשת. היוםצילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, קיים היום דיון טרילטרלי פומבי ראשון מסוגו, בו אירח את נשיא בית הנבחרים של יוון, ניקולה ואוטסיס, ונשיא בית הנבחרים של קפריסין, סיילוריס דמטריס.

המפגש הפומבי עסק, בין היתר, במאבק באנטישמיות ובפשעי שנאה, קידום יזמים צעירים ושיתוף פעולה אזורי בנושאי מים, הנגישות והטיפול בהם. בסיום המפגש חתמו השלושה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין שלוש המדינות לצורך קידום נושאים משותפים וחיזוק היחסים בין המדינות.

בכנס השתתפו ונשאו דברים גם יו"ר אגודת הידידות ישראל-יוון, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, וח"כ יעל כהן-פארן, אשר סקרה את משבר האקלים באזורנו.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר בדיון: "אנחנו פותחים מסורת של שיתופי פעולה בין שלוש הידידות הקרובות במגוון רחב של תחומים. נקים צוותי פעולה משותפים לפרלמנטים שיעסקו בנושאי חדשנות, מים, חקלאות, אבטלה ותיירות, ונפתח בשיתופי פעולה של ועדות הפרלמנטים בנושאי חינוך ומדע. נרתום גם את הממשלות".

נשיא בית הנבחרים של קפריסין, דמטריס, הודיע כי יפעל לרתום מדינות נוספות מהאזור לצורך שיתופי הפעולה: "נשמש כגשר, ונביא לתוצאות מעשיות בשטח". דמטריס הזמין את הצוותים למפגש המשך בקפריסין.

נשיא בית הנבחרים של יוון, ואוטסיס, ציין כי אחד הנושאים הכאובים במדינתו בימים אלה הוא חוסר בתעסוקה לכ-250 אלף מדענים בעלי תארים גבוהים, אשר מאלץ רבים מהם לעזוב את יוון ולחפש תעסוקה במדינות אחרות. היו"ר אדלשטיין סיפר כי נושא הקשר עם התפוצות קרוב לליבו והזמין את שני אורחיו לשלוח נציגים לכנס התפוצות שתקיים הכנסת בין התאריכים 8-6 במרץ.