דני עטר
דני עטרצילום: אלירן אהרון

יו"ר קרן קיימת לישראל, דני עטר, התייחס היום (ראשון) למחלוקת סביב העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.

"אין עם יהודי ואין חזקה היסטורית על מדינת ישראל ללא ירושלים. לכן, תחילה מנסים לנתק אותנו מעברנו ההיסטורי, ומכיוון שלא ניתן להתכחש להיסטוריה, הנשענת על כתובים, מאלפי תעודות וממצאים ארכיאולוגים, שמתעדים את הקשר ההיסטורי בן אלפי שנים - מחפשים פלטפורמה פוליטית עקומה בה ניתן לקבוע שהיום הוא לילה והלילה הוא יום. זה מה שקרה באונסקו...

בעודנו מתכנסים כאן, מתקיים בארץ דיון סוער, נוכח התבטאותו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, על העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. אני קורא לכל חברי במערכת הפוליטית בישראל, משמאל ומימין - לא לפחד מהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. ישראל צריכה לתמוך במהלך הזה, לברך עליו ולסייע לקדמו. העם היהודי בתפוצות מאוחד סביב ירושלים, תושבי ישראל מאוחדים סביב ירושלים, ויש חשיבות גדולה לכך שגם כנסת ישראל תהיה מאוחדת סביב ירושלים", אמר עטר.

"אני מנצל את המעמד הזה וקורא למדינות נוספות - העבירו את השגרירות לירושלים, היא ורק היא הייתה, הווה ותהיה בירתנו הנצחית".

עוד הוסיף עטר, "נציגויות קק"ל והמוסדות היהודים הפזורים בעולם, נלחמים יום יום על זכות הקיום של מדינת ישראל, על הלגיטימציה שלנו, אנחנו חייבים להמשיך להשמיע את קולנו, תמיכת העם היהודי בקיומה של מדינת ישראל, היא הכוח שלנו".