דור סלע עם שני הילדים
דור סלע עם שני הילדיםצילום: ללא

מאות בני אדם ליוו הערב (ראשון) למנוחות את דור כרסנטי-סלע בת ה-23 ואת שני ילדיה בני השנה והשנתיים בנימין ויוסף, שנרצחו אתמול על פי החשד בידי אב המשפחה במושבה מגדל שבצפון הארץ.

האב חשוד כי רצח גם את בן שכניו, נחמן עתיה בן ה-11, שנטמן מוקדם יותר בבית העלמין שבמושבה. מעצרו של האב הוארך הבוקר בעשרה ימים.

רוית, אמה של דור וסבתם של הילדים, ספדה לבתה בהלווה: "אימא למופת, לביאה אמיתית. עד שברגע אחד הרשע הגיע ואנחנו לא יודעים למה". האם הוסיפה בדבריה: ''תקומי ותיקחי אותם, הוא לא יכול לקחת לי אותך, צדיקה שלי, תקומי".

''זכינו להכירך ילדה יפה ולהיות חלק ממשפחתך", ספדו לה בני משפחתה. "אישה שופעת מעשים טובים ונתינה רבה, והכל בנעימות ובלי לבקש תמורה. אוצרותייך מתלווים אלייך לעולם הבא. כל כך הרבה תהיות, למה? איך? היית בת נפלאה להורייך, הבאת גאווה בדרך בה בחרת. אנחנו המשפחה הקרובה מחזקים נמשיך לתמוך בכל קושי ומכשול. נוחו בשלום על משכבכם".

נחמן ז"ל
נחמן ז"לצילום: חורי מיכאל

מוקדם יותר התקיימה הלוויתו של נחמן עתיה בן ה-11 שנדקר למוות על ידי בעלה של דור ואביהם של בנימין ויוסף ז''ל.

אביו של נחמן ז''ל ספד לו: "אני יודע שעכשיו אתה שמח, אנא ממך התפלל עלינו ובפרט על נתן שנמשיך לחיות חיים בריאים בגוף ונפש. שנוכל לעמוד בניסיון הקשה הזה".

''עלית עם ספר תהילים ביד", הוסיף האב. "נחמן, אתה היית צדיק ותמחל לי ולאמא ולכל האחים והאחיות אם ציערנו אותך יתר על המידה. היום אני מבין שנפלה בחלקי זכות להיות אבא שלך, וכמו תמיד אפשר להעריך את זה רק אחרי שנפרדים, ואם נפרדנו ממך ככה כנראה שאתה צדיק גדול מאוד. אני מתבייש ממך ואוהב אותך ומחכה להמשיך ללמוד איתך את המשניות בשבת בשמיים.

עוד ספד האב בהלוויה: "אני מודה לכל עם ישראל על כל התפילות על הבן שלנו, על נתן שיהיה בריא. דבר אחד רק יש לי להגיד לכל עם ישראל, ה' נתן לנו מתנה ילדים לפיקדון, תאהבו אותם, תגדלו אותם לדרך הנכונה כמו שנחמן היה כל כולו אהבת ישראל, ויתור ונתינה. השמיים כחולים מדי בשביל יום כל כך שחור, נתן, הוא נשאר להאיר, נחמן חזר אל האור".

נתן עתיה בן ה-10, אחיו של נחמן, נדקר על ידי השכן ושוחרר היום לאחר שקיבל טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא סיפר אמש: "שכבתי והעמדתי פנים שאני מת עד שהוא עזב את הבית, ואז ברחתי מהחלון. ידעתי שהוא הרג את אחי".