מאיימת. ענת הופמן
מאיימת. ענת הופמןפלאש 90

ענת הופמן, מגיבה להחלטת המפלגות החרדיות ומפלגת הבית היהודי להביא לממשלה הצעת החלטה לביטול מתווה הכותל.

"כל עוד הציבור הרחב ימשיך לשתוק ולחשוב שמה שקורה בכותל הוא לא עניינו, הבריונות החרדית תימשך ותשתלט על כל מי שרוצה לחיות במדינה דמוקרטית ולא במדינת הלכה", תקפה הופמן.

לדבריה, ''הבריונות החרדית כבר טסה על כביש מספר 1 בדרכה לשתק את תל אביב בשבת. וזו לא התחנה האחרונה".

כאמור, בישיבה של ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות שהתקיימה היום (ראשון) עם הרבנים הראשים לישראל הוחלט לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את "מתווה הכותל" משום שאינו תואם לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל.

כמו כן הוחלט כי יש לעמוד על כך שיינתן לרבנות הראשית ייצוג עצמאי-חיצוני בבג"ץ, במקומו של היועמ"ש, כדי שעמדתה של הרבנות הראשית תובא בפני בית המשפט.

בישיבה אצל הרבנים הראשיים השתתפו רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, שר הפנים אריה דרעי, שר החקלאות אורי אריאל, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הדתות דוד אזולאי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

השר אורי אריאל אמר במהלך הישיבה: ״לא נוותר על ביטול המתווה הממשלתי המתיר כותל רפורמי. המתווה הממשלתי להכרה בכותל הרפורמי הוא בעייתי וחשוב לתקן את זה בהקדם. יחד עם ההחלטה לביטול המתווה הממשלתי, חשוב גם שיוחלט שלרבנות הראשית יהיה ייצוג עצמאי מול בג״צ. כך עמדת התורה תישמע בצורה מלאה וברורה״.

נזכיר כי על פי מתווה הכותל שאותו דורשים כעת לבטל, תוקצה הרחבה הדרומית באזור קשת רובינסון לתפילות שלא על פי דרכה של ההלכה היהודית אלא על פי מנהגי הזרמים הלא-אורתודוקסיים, וכי נציגי הזרמים יהיו שותפים במועצה שתנהל את הרחבה הדרומית.

בתמורה להקצאת הרחבה הדרומית לזרמים, יסכימו אלו להימנע מלעמוד על דרישתם בעתירה לבג"ץ לאפשר תפילה בניגוד להלכה ברחבת הכותל הקיימת.