דניאלה וייס
דניאלה וייסצילום: חזקי ברוך

דניאלה וייס, מראשי תנועת ההתיישבות 'נחלה' מעריכה בראיון לערוץ 7 כי פינוי עמונה והרס הבתים בעפרה יביא להפלת הממשלה.

"לצערי מפלגות הימין מייצגות היום את הגישה הפרגמטית הקרה - וכמו שהמפד"ל אחרי הרס ימית התרסקה ופואד בן אליעזר התרסק אחרי הפגיעה בחוות גלעד, כך הליכוד והבית היהודי צפויות להתרסק", טוענת וייס.

לדבריה, "מי שנוגע בארץ ישראל, אין לו שום סיכוי להנהיג את עם ישראל. החקירות נגד ראש הממשלה, בדיוק קשורות לחולשה שהוא מפגין בוויתור על חלקי מולדת. זה מחליש אותו והם מנצלים את החולשה שלו".

וייס קוראת לליכוד ולבית היהודי לאמץ מייד את דו"ח אדמונד לוי. "כמו ששרון באבחת אצבע, אימץ את דו"ח טליה ששון שגרם לעשרות יישובים ביו"ש להפוך לבלתי חוקיים, כך נתניהו יכול לאמץ את דו"ח אדמונד לוי".

היא מוסיפה כי ממשלת ימין לא צריכה לנהוג כפי שהיא נוהגת, על רקע בחירת ממשל אמריקני אוהד לישראל.

"הם ממשיכים במסלול הנורא שהביא להקפאה המתמשכת ביו"ש ולסימני שאלה על ירושלים. טראמפ עלה לשלטון ונתן לנו פירורים של אלפי יחידות דיור. האם חיכינו לטראמפ כדי לבנות קצת בירושלים? האם זה מה שהקואליציה הימנית יכולה לעשות ברגע ההיסטורי הזה? יש כאן בעיה מוסרית גדולה. זו בגידה של ממשלת ישראל בארץ ישראל", אומרת וייס.

היא טוענת כי "לקחת קרקע של ארץ ישראל ולהסכים שהיא פרטית, כשהכול כאן רמייה של הירדנים, זו פשיטת רגל מוסרית. לכן הם לא יחזיקו מעמד. לא בגלל החקירות, אלא בגלל חוסר הנאמנות לארץ ישראל".