מיישרים הדורים. נתניהו ונשיא מקסיקו
מיישרים הדורים. נתניהו ונשיא מקסיקוצילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הבוקר (שלישי) לציוץ התמיכה בדונלד טראמפ ובתוכנית הצבת החומה בגבול מקסיקו.

"הצבעתי על ההצלחה יוצאת הדופן של גדר הביטחון בישראל - אבל אינני מתערב ביחסים בין ארה"ב ומקסיקו. היו לנו וימשיכו להיות יחסים טובים עם המקסיקנים. אני מאמין שהקשרים שלנו חזקים יותר מכל מחלוקת ואי הבנה. יש לי קשר ארוך ופורה עם נשיא מקסיקו ונמשיך בו", אמר נתניהו בכנס סייבר טק המתקיים בגני התערוכה.

כבר אתמול הכחיש נתניהו שהביע תמיכה בבניית החומה והסביר כי התכוון לחזק את דבריו של הנשיא טראמפ, ולפיהם החומה שהקים נתניהו בגבול מצרים תרמה לבלימת המסתננים לישראל.

"פרשנים עשו תלי-תלים בתקשורת", אמר ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד. "אלה אותם פרשנים שאמרו קודם לכן שהייתי צריך לוותר על נכסים ביטחוניים ראשונים במעלה של ישראל למען יחסים טובים עם הנשיא הקודם שהיה בבית הלבן. ועכשיו הם אומרים: 'פגעת במקסיקו, הרסת את היחסים איתם'.

"הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים. הוא אמר שהיא בלמה כמעט כליל את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. ואני אמרתי בתגובה שהוא צודק. בתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט לאותם דברים שאמרתי", שטח נתניהו את גרסתו.

"מה שההתמקדות התקשורתית כרגע עושה זה להסית את הדעת מהדבר העיקרי – וזה ההצלחה הפנטסטית של הגדר שבנינו בדרום בבלימת ההסתננות, הצלחה שכל העולם ובראשו נשיא ארה"ב מכירים בה", הדגיש.

היום אמור נשיא המדינה ראובן ריבלין לשוחח בטלפון עם עם נשיא מקסיקו אנריקה פיינו-נייטה במטרה לסיים את המשבר ביחסי המדינות.

אמש נועד שגריר ישראל במקסיקו, יונתן פלד, עם סגן שר החוץ המקסיקני. ממשרד החוץ נמסר כי "הוסכם להמשיך את המגעים במטרה להביא ליישוב ההדורים ולהמשך היחסים הטובים בין המדינות".