משה סוויל
משה סווילצילום: עצמי

לראשונה במערכת הבחירות בגוש עציון התפרסם השבוע סקר מדעי על הבחירות לראשות המועצה של פרופ' כץ מנהל מאגר מוחות - מכון הסקרים המנוסה והמומחה לסקרים בגוש עציון.

מתוצאות הסקר עולה כי הבחירות יוכרעו כבר בסיבוב הראשון. בסקר נבדקו 532 איש תושבי גוש עציון.

בתשובה לשאלה אם הבחירות לראשות המועצה היו מתקיימות היום במי היית בוחר? התוצאות מעלות תוצאה ברורה וחד משמעית: משה סוויל עם 49 אחוזים, יצחק גרינוולד עם 10 אחוזים, משה ברניקר עם 15 אחוזים, שלמה נאמן עם 24 אחוזים ודוד סקוראל עם שני אחוזים.

פרופ' יצחק כ"ץ, מנכ"ל מכון מאגר מוחות, מוסר כי הסקר אשר נערך על ידו בשבוע האחרון בוצע בקרב מדגם מייצג בקרב תושבי המועצה האזורית גוש עציון, ברמת דיוק של פלוס/מינוס 4.3%.


"הסקר מייצג נאמנה הן את המועצה האזורית גוש עציון על כל תושביה ומייצג פרופורציונלית את כל יישובי הגוש על פי חלקו היחסי באוכלוסייה. בכל מערכת בחירות ארצית ומקומית מתפרסמים עשרות סקרים שקריים, סקרים שלא עומדים בשום אמת מידה מקצועית ומדעית וכאלה שכלל לא נערכו על ידי מכוני מחקר מקצועיים. סקרים אלו פוגעים בציבור הרחב שנחשף לשקרים ופוגעים באמינותם של מכוני הסקרים המקצועיים".

עוד מוסיף פרופ' כץ כי על פי הממצאים, למשה סוויל יתרון ברור על פני כל המועמדים האחרים והוא עשוי לזכות בבחירות הקרובות כבר בסיבוב הראשון".

משה סוויל מ"מ ראש מועצת גוש עציון, הגיב לתוצאת הסקר, "במהלך מערכת הבחירות פגשתי למעלה מ-1,200 תושבים בחוגי בית בישובי גוש עציון - ברור שהשטח אומר באופן ברור כי הוא מעוניין לראות אותי ממשיך לבנות עתיד בגוש עציון".